Saturday 13 November 2010

Probleem lahendatud

Kuna see lehk ikka elada ei lasknud ja pealegi hirmutas mind Hilise kirjeldus, mis siis juhtub kui neid õisi rohkem avanema peaks - sokutasingi taimekese ära. Minu lillekesel oli neid õisi ikka ka tulemas ca 6 tk. Penilased käisid ka väga kahtlaste nägudega juba ringi :D Nu ja remonti nagu ei tahaks hakata tegema.
Kui ta mulle kunagi toodi, siis hoiatati, et lõhn on vastik. Aga ma ei kujutanud ette, et see on lausa lehk ja nii tugev. Ja pealegi ma lootsin, et õitseb suvel - siis oleks ta lihtsalt kasvuhoonesse tõstnud ja seal haisegu, palju kulub. Aga pisikeses 10 m2 toas, oli juba üks õis liiast - mis siis veel kui neid rohkem oleks avanenud :D
Hansaplandis on käimas kampaania: aitame leida sinu toataimele uue kodu. Ja sinna ta siis oma sugulasega läkski. Ehk leitakse kuskil ka temasugusele haisukotile kodu.   Ja aknalauale sai kohe palju ruumi juurde :D

3 comments:

Hiline said...

Oh, nii et, nagu kartsingi, siis ikkagi see grandiflora :( Arvasin, et mõni vähemhaisev.
Aga püüa saada Stapelia flavo-purpurea või S.glanduliflora, enamus küll ka haisvate õitega, aga vähem. Osa neist täitsa meeldiva lõhnaga.

Hiline said...

Tegelikult mõtlesin, et kas maksabki neid stapeeliaid (4-5 a. vanused oksakesed hakkavad välja surema ja kui nad ei õitse, pole need lilled just "toaehe")kasvatama hakata, eriti nende võrratute orhideelistega.

Oh, olengi Sulle võlgu "orhideepuu" õpetuse, mul isegi suur kogus igasugu samblikke toodud, aga mida pole, on ilusad kõverad oksad (no ei kasva siin oksad ilusti keerdu), tahtsin siis karkassi teha traadist, aga mu põletatud pehme traadi kera vedas mees (minu) tööruumi koristades prügilasse :((( Pean siis vist teoreetilise õppetunni tegema (?)

deia said...

Ega ma neid stapeeliaid rohkem ei igatsegi :) Sain juba oma vitsad kätte. Samas on nii, et ma pole peaaegu ühtegi oma toalille endale poest ostnud. Kõik on saabunud minu juurde erinevaid radu pidi - seega igalühel on oma lugu ja taust. Nii oligi väga raske seda otsust teha ja ta minema viia. Loobusin mõlemast stapeeliast - ehk leiavad endale Hansaplandi abiga sellise koha, kus nende lehk ei häiri.

Seda orhideepuu õpetust loeks küll häämeelega - ainult et ma kardan, et ma ise ei saa seda vbl kasutada. Siis nõuavad nad ju järjekindlat pihustamist + peab olema suurem vann, milles nendele veeprotseduure saab teha. Aga kuna ma olen jube laisk kastja, siis ma kardan, et seal oksa peal ei jääks nad ellu. Olemasolevaid erinevaid orhideeliike ma ei ole kunagi pihustanud. Vajalikku õhuniiskust olen ma tekitanud kivide ja veega täidetud anumatega, mis nende vahele on peidetud - tundub, et neile meeldib. Isegi vanda ( kelle suhtes ma olin täiesti kindel, et ma oma laisa kastmisega ta ää tapan) on rõõmus ja rahul ja ajab uut õievart :)