Tuesday 28 July 2009

veidi pilte

Proovisin seda uut peenart pildistada - aga ei saa temast õiget pilti. See 8 m tundub siin pildi peal nii pisike ja kitsuke. Ja kuni taimed pole istutamisjärgsest väntsutamisest toibunud - ei ole see õige pilt ikka. Aga panen ühe ikka siia - muidu te ei usugi mind, et ma valmis sain :DD Aga liiliaid ka. Kolmandal pildil siis ka jagamisele kuuluv:


Päevaliiliatega ka segadus. See peaks siis kirjade ja kaasasolnud piltide järgi olema Eleonore. No ei ole ju. Hea vähemalt, et pole järjekordselt mõni tradeskantsia. Pärineb ta paariaasta tagusest tellimusest, Kus 15 tellitud juurikast 5 osutusid samal suvel tradeskantsiateks. 2 tk sain Moonlight Masquaradi. Ülejäänud ei suvatsenud üldse õitsema hakata. Seeaasta on kõigil siiski nupud kenasti küljes. Ja ühest tundub jällegi tradeskantsia tulema - ootame vaatame. Ja siis esimene on siin - aga ei ole ta ju Eleonore:
Vähemalt punastega sai selguse majja:


Selle lillega on mul kahtlused. Kunagi sai Türi lillelaadalt ostetud ühe leeduka käest sügisene emajuur. Aga kas ta pole mitte mingi kellukas hoopis? Osa õisi on tumesinised:
Lumeroos hakkab õitsema - loodus on ka vist segi läinud nendest suurtest vihmadest:

Floksi meri:

Esimene siilikübaratest hakkab õit lahti tegema:

Kahte sorti monardad. Aga öelge nüüd targemad, kas Eestis on võimalik kasvatada ka valget monardat? Valge on olemas küll - aga kas ma nägin seda unes, või olen tõesti kuskil näinud valget.


Nepaali maran:


Seemnemaailma seemnest kasvatatud valge delphinium `Hrustalnõi Fontan` Kõrgust tal 1.5 m - eks arvutage ise kui kõrge on see tagumine delphinium:

Raudrohi

Üks mu lemmikutest suvelilledest - California läänemagun:

Lauk Firework asutab õitsema:

Blue Cadet täies hoos - õied ei taha puhmale ära mahtuda:

Üks võimalus mahavõetud õunapuu ärakasutamiseks - elulõngatont - nii ütleb ta kohta röövliplika



Mõned roosid ka. Muhedikult saadud vesiroos - õitseb juba kolmandat raksu ja on just see, mida ma ammu otsinud olin :D


11 comments:

Liia käsitöö said...

Väga ilusad liiliad. Seda lillakaspunast monardat pole enne näinudki, väga uhke. Mul on helelilla ja hästi heleroosa (peaaegu valge), aga veel ei õitse. Eelmisel aastal nad streikisid ei õitsenud üldse. Tõstsin teise kohta, nüüd on nad hästi kosunud ja pungi paistab ka päris palju, ehk näeb ka korralikke õisi.

isehakanud lillekasvataja said...

Äge see elulõngatont!
Mul sama värk, varjupeenar enam-vähem valmis aga taimed pisikesed ja kogu kupatus paduvihmadest nii räsitud! Peab vist mitu nädalat ootama enne kui asjaliku pildi saaks teha!

Kadakas said...

Vägev õiteparaad ja uus peenar!
Kas see sinine floks on päriselt ka nii sinine või jäänud pildile sellisena?
Valget monardat nägema pole meil juhtunud, aga mul ka selline ähmane tunne, et oleks kuskil kohanud - pildil või... äkki on kevadeti olnud juurikad müügis ja paki pildil nägin? Vot ei mäleta...

MUHEDIK said...

Peenrast saab aimu juba küll. Las ta nüüd kasvab ja kosub. Ilus on.

Aga see "emajuur" on Sul Platycodon grandiflora var. album, sinine Platycodon grandiflorum. Eesti keeles vist laikellukas, ei viitsi praegu vastet otsida. Ta on sügava sammasjuurega ja vanemad taimed ümberistutamist ei talu. Tal on huvitav õienupp, hoopis teistmoodi kui enamusel lilledest. Mul on alati tunne kui ta avaneb, et see nupp teeb plaksu

Mul on olnud valge monarda, aga miski talle ei meeldinud ja ta läks ruttu välja.

deia said...

See on "Blue Paradise" ja on päriselt ikka ka nii sinine :)

Ja seda ma ise ka kahtlustasin, et ta laikellukas on. Sellel aastal tal üllataval kombel kõik õied kenasti püsti. Eelnevatel aastatel kippus lamanduma.

Ja see hea kuulda, et valge monarda siin Eestis ikka liikvel on - muidu mõtlesin, et hakkan juba unes ka lilli nägema. Aga ega mul lilleliste unenägude vastu midagi pole :DD

elfriide tramm said...

jessas, see peenar on ju küll uhke! ja suur töö ka.

aga ma ei saa aru, misasja te oma vesiroosidega teete, et nad õitsevad... mul oli üks õis paar päeva (see, mille vannis nastik kümbles) ja nüüd paistavad paar pungaotsa, kuid ei mingeid märke sellest, et need kusagilepoole edasi liiguks. ei tea, kas liiga vähe päikest või mis. samas eelmisel aastal kollane õitses küll... huvitav, kas männisodi võib vee äki liiga happeliseks teha ja äkki see ei meeldi neile?

deia said...

Trumm - ei tee midagi nendega - seeaasta jagasin hoolega. Aga vbl see, et ma nendega räägin - mõjub neile hästi. Ma üldse siuke kiiksuga, et kipun taimedega lobisema, kasvõi mõttes - kellega ma siin maal ikka räägin :DD
Aga õitsevad nad mul küll pidevalt - teinekord panevad isegi jää alla nupu sügisel ja siis kui kevadel jää läinud on, õitsevad edasi :DD

Hiline said...

Peenar sai vahva jah.
Päevaliiliatega Sul siis veel hullemalt läinud - minul pole küll ühegi tradeskantsiaga "vedanud" :DDD
Aga see Rhapsody in Blue...Lydia kõrvale mahuks lahedasti

deia said...

Hiline "vedas" jah nende tradeskantsiatega. Kuna mulle see tradeskantsia üldse ei meeldi - siis oli kohe eriline vedamine. Siiamaani läheb hari punaseks, kui selle peale mõtlen. Ja nüüd ühest mitteõitsejast - tuleb veel üks tradeskantsia - tegelikult peaks hoopis olema PRAIRIE BLUE EYES. Teeb ikka tigedaks küll. Esiteks ei õitse 2 aastat ja siis suure ootamise peale tuleb sealt hoopis mingi jura. Ja peale seda prohmakat ja veel paari prohmakat ostan ma ainult õitega lilli.

Hiline said...

Praegu paras aeg tulla minu juurde ja valida mis meeldib, nagunii pean nende kasvu taltsutama, ütleksin aitähh, kui natuke kaasa aitaksid :))

elfriide tramm said...

jeebus, ma niigi iga kord nende hilise päevaliiliate peale ohin ja minestan :))