Saturday 4 July 2009

4.07.09

Täna tuli mul istutamise tuhin. Oma koha leidsid loorberkirsipuu Prunus subg. Laurocerasus, pärit Luualt ( kust siis mujalt :D); amorfa Amorpha fruticosa ( samuti Luualt) - oli seal siuke õnnetuke arboreetumi müügiplatsi servas ja keegi teda ei tahtnud - poputasin kuu aega ja nüüd istutasin maha. Olen teda Luual ammu imetlenud - nüüd otsustasin oma aias ka katsetada.

Kaunis veigela " Victoria" - Weigela florida ´Victoria´ - samuti Luualt - ostetud sai tema fantastiliselt kena lehestiku värvi pärast - selline pronksjas.

Siis ühe hortensia - Luua aednik ei osanudki mulle öelda, mis ta täpselt on - kas karvane või suurelehine - õied on tal värvilised ja Luual on ta väljas talvitunud juba mitu talve järjest. Saadud olevat ta soomlaste kingitusena. Eks paistab, mis temast tuleb.

Jah ma tean, et need kõik on külmahellad - aga kui nad on aastaid Luual vastu pidanud, mida loetakse üheks külmemaks kohaks siin Eestimaal - siis ehk peavad ka minu aias vastu.

Roosade õitega robiinia sai ka endale püsiva kasvupaiga - möödunud aasta tõi ta Vahtrake mulle pisikesena siis kui selle lodjapuutitegi. Igaksjuhuks esimese talve talvitus ta mul potis ja kasvuhoones mulda kaevatuna.

Jaapani kerria Kerria japonica, saadud kevadiselt rohevahetuselt - samuti siiamaani potis poputatud.

Homme hakkan oma hostapeenart lõpetama. Siis koondan enamus hostasid sinna.

Kui hostad ümberistutatud, siis saab ka põõsasmaran " Silver Moon" endale õige koha ja samuti ka liivpaju Salix repens ja punapaju Salix purpurea " Nana" ootavad endale tiigikaldal kohta.

Küsimus - kas hostat praegu ka õnnestuks jagada? Mul need tiigiääres olevad hostad on hirmsuureks kasvanud. Kaks tükki " Wide Brim" ühesugused ka veel pealekauba. Tiigi äärde jätaks ainult selle kollaselehise hosta ( sordinime ei tea. tärgates on lehed rohelised ja juunis muutuvad kollaseks, äärtesse jääb õrn rohekas triip) ja " Blue Cadet´i" - aga needki tahaks jagamist - suured juba.
See natuke jahedam ilm ja aeg-ajalt väikesed vihmasabinad - puhusid mulle elu sisse ja nüüd ma siis muudkui toimetan ja kaevan ja ehitan seal aias. Mees hoiab kahe käega pead kinni ja ei julge üldse aeda tulla :DDD

3 comments:

isehakanud lillekasvataja said...

Hea jah, et jahedamaks läks. Muidu oli isegi hommikul vara aias toimetamine kangelastegu. Aga nii palju on ju teha!!!

MUHEDIK said...

Meil käib praegu aia suurpuhastus, samuti istutustööd, ümberistutustööd, närtsinud õite mahalõikamine ja muu seesugune.

Hostat võib pea igal ajal jagada.
Me ju möödunud aastal seda hostapeenart tegimegi enam-vähem samal ajal, kaevasime välja, jagasime, istutasime ja katsime.

elfriide tramm said...

ohjeerum, ma saan su mehest täitsa aru :D