Friday 3 June 2011

Juuni algus

Kui kõik ümberringi ehitavad ja kaevavad ja istutavad ja ümberistutavad ja kujundavad jne - siis mina pean jätkuvalt võitlust nende kurramuse elukatega. No ausõna - minul on küll mõistus otsas. Aed näeb välja nagu kuumaastik. Kõik lõksud, mis majapidamises olid on kasutuses + veel laenatud see nn superlõks. Ja ikka mitte midagi. Mul sihuke tunne, et need elukad seal maa all lihtsalt irvitavad minu üle. Eelnevatel aastatel on nad alles augustikuus oma hunnikuid ajanud - sellel aastal künnavad nad vist aasta algusest saadik. Nad veel nii kavalad, et lõksu ka ei lähe. Mitu korda olen rõõmust hüpanud - et näe see superlõks on lahti - nüüd sain ta põrgulise kätte - aga tutkit - mutikene on lihtsalt ümber või alt või ülevalt läinud ja jätkab oma käikude ajamist. Igastahes on mul tunne, et enamus mulda on nende elukate poolt ümbertõstetud. Ja nüüd on nad vist aiakujundamise ka enda kätte võtnud - varsti võib näha kuidas taimed kenasti teise kohta on paigutatud. Eile hakkasin keerdoksalist sarapuud kastma - järsku tekkis puu alla hiigel auk - ime, et puu sinna sisse ei kukkunud. Täna siis müttavad need elukad roosipeenras - eks siis homme tuleb roose hakata aukudest välja sikutama. Ausõna - mina muretsen kuskilt nüüd dünamiiti ja panen laengud üles. Et kuda see ütelus nüüd siis oligi - et trumm läks, mingu pulgad kah. Et niikuinii pole enam miskit järgi kuskil varsti - põrutan parem ise kõik vastu taevast - saab elukatest naukeseks rahu ja uue kujunduse kah :D

Aga tiigis hakkasid vesiroosid õitsema - see on koht, kuhu mutt ei lähe - vist.

7 comments:

Helve said...

me ka ikka mitmekesi lillepeenras: mina rohin ja nemad lükkavad kuhilaid ning kaevavad tunneleid.
olen juba suht immuunseks muutunud. aeg teeb oma töö.
aukudest tirin lilled tagasi ja käike täidan taas mullaga.nii ca 15 aastat.
igal kevadel on huvitav vaadata, kuskandis need tulbid nüüd siis õitsema hakkavad?

MUHEDIK said...

Ma tean, mida Sa tunned, täpselt säärane olukord oli meil mitme aastakümne eest, kui siin peremehetsesid mutid, hiired ja vesirotid:( Tegelikult aitab praegu veidi ka see kui Sa nende käigud topid täis lõhnavaid õisi. Kasutasin selleks sireleid, seejärel ebajasmiine, hõõru veidi seda õisikut koos oksaosaga ja topi kõigisse käikudesse, ehk saad nad aiast kaugemale välja, nad ei talu tugevaid lõhnu ja siis võid lisaks ka need lõksud üle panna, millesse mul küll eriti usku pole (olen neid pea kõiki proovinud), vaid see meie harpuun töötab ja õitsvad oksad samuti

Hiline said...

Ei aita miski lõhnav ega haisev. Kassiliiva panin käikudesse ja see tõugatakse ilusti maa peale käigust välja, ei vaevuta isegi ümber minna.
Ostsin ka selle superlõksu, aga praegu möllab mu uues peenras, kus muld veel vajumata ja kohev ning lõksust seni pole abi olnud

elfriide tramm said...

äi trumm põle kuskile läind! :)

a need mutid jah... lapsepõlves sai ikka igasugu asju nähtud ja tehtud. karbiit oli kõige karmim, aga vist ei aidanud väga. mäletan, et ükskord võtsin aiakastmisvooliku ja torkasin ühte mutiauku, mõtlesin, et upuvad ehk ära. pump töötas ikka jupp aega ja siis järsku vajus kogu suur murulapp allapoole - sedasi oli alt ära uuristatud.

MUHEDIK said...

Liiva lükkavad välja, aga toominga-, sireli- ja ebajasmiini oksi nad välja lükata ei jõua ja päris tõega kolisid naabrite juurde s.t. majandi põllule

Tsiil said...

Jah, urukoer püüaks mõned kinni, aga jahi käigus kaevaks ilmselt veel hullemad augud :(

Hiline said...

Ma ei tea kas tegin ise mingi apsaka kui vesikupu 5 l potti koos juuremudaga panin, isegi see pott nendele võimsatele juurtele jäi natuke väikeseks, aga vist ei meeldi selles potis -silmnähtavalt kiratseb. Tõime jõest uue ja panin samale astmele, ilma juurte ümber oleva mudata, lihtsalt paljale astangule ja 2 kivi risoomile-juurtele raskuseks peale, ja sel juba 3 päevaga 2 uut lehte kasvatatud.
Aga kas Sulle ei oleks parem suuremasse ema tiiki ta viia siit kui tiik valmis? Juhul kui ta mul järgmiseks kevadeks ei jää sellel madalal (u 45 sm) astmel ellu, hangin siis uue, ilma ma Sind kupust küll ei jäta ja kogemused, kuidas kevadel ta kergelt kätte saada ka juba olemas, ei peagi mudavanne võtma :DDD. Luigelillepuhmake kenasti äraviimist ootamas ja kõõlusleht ka mullamättas saadaval, muideks, talle ka ei meeldi potis kasvada, aga mudakänkraga tüllkardinast kotikeses tunneb end küll hästi.