Wednesday 15 June 2011

15.juuni

See kuumalaine sai õnnelikult üle elatud. Nu oli ikke tappev küll. Aru ma ei saa, miks meil siin Eestimaal see ilmake nii äärmusest äärmusesse kõigub? Et kui seda sooja antakse - siis ikka nii, et olen oimetu - näppu ka liigutada ei jõua. Ja kui külma antakse - siis ikka nii, et ei jõua ära väriseda seal teki hunniku all. Jube vara saabus seekord see kuumalaine. Ma pidin ikka mitu korda kalendrisse vaatama ja meenutama, et ikka on juuni algus alles, mitte juba kesksuvi.  Nii kõrbenud muru, kui sellel aastal, ei mäetagi. Kuigi umbrohule ei teinud see kuumus midagi - vohas isegi rohkem. Õnneks nüüd on vihm ka meite kanti sattunud - täna kastis päris korralikult ja murugi hakkab kenasti rohelist tooni tagasi minema. Kui paar päeva veel niimodi sajab, siis saab võilillevarte asemel ka rohtu niita:). Ja saab ka oma viimased potiasukad ehk lõpuks ära istutada.
Aga aias hetkel on domineerivaks tooniks kollane:
Hilise varajane õitseb juba pikemat aega:
 Hollandi iirised - mulle meeldib nende puhas toon. Kusjuures pidavat nad külmaõrnad olema ja peaks talveks keldrisse talvituma viima. Mul nad juba viis aastat ühe kohapeal - muudkui paljunevad:
 Yellow Crown tegi esimese õie lahti:
 Isegi põõsad on mul kollast tooni :) Villase lodjapuu nooruk:
 See mätas seadis ise ennast rooside juurde :)


 Üks minu lemmikutest varasuvistest õitsejatest:
 Natuke teisi toone kah - kalju aarum:



 Kaunis veigela `Victoria`
 Vaat mis kuumus tegi eremurusega - puhta kõver tänavu. Aga ikkagi venitab üle 2,5 m pikkust välja:
 Üks minu lemmik roosidest `Regensberg`:
Mäginulg on viimastel aastatel kasvuhoo sisse saanud:
Nüüd küsiks nõu. Mida ma peaksin tegema oma korea elupuuga? On teine siuke nässakas. Kaheharuline. Ise mõtlesin siin, et võtaks ühe haru maha. Või mis targemad arvavad?

Ja kapsakasvatus ei edene mul ka kohe mitte kuidagi. Pole ennem brokkolit kasvatanud. Kas nad peavadki nii kõrged olema? Ma ise arvasin, et nad peaksid olema nagu lillkapsad - et moodustavad pea seal maapinna lähedal. Aga need isendid, kes mul kasvuhoones hetkel kasvavad, on sama kõrged kui tomatid juba ja pead küll moodustama ei kavatse hakata. Või on kuumus süüdi. Või olen mina lihtsalt saamatu :D

3 comments:

MUHEDIK said...

Ei ole Sa midagi saamatu, see kuumus lihtsalt ei sobi mitte kellelegi, k.a. köögiviljadele. Mul selle asemel, et normaalselt kasvada, kipub kõik, mis vähegi võimalik ennakõiduma, tomatid õitsevad, aga viljuda ei suuda, eelmisel aastal sel ajal korjasin juba saaki.

Sinu korea elupuu on tõesti kummaline, ta tegelikult on ju nii ilus ja hästi vormi hoidev puu. Ma lõikaksin tal nii nagu Sa ise pakud, selle teise haru ära ja vaataks, kas ta muutub paremaks. Kui mitte, istutaks uue ja korraliku puu.

Kollane on ilus:)

elfriide tramm said...

kollane on ilus jah, aga brokkolid on ju "winter vegetables", seega kasvuhoones ei kasvata nemad küll mitte päid! samas on brokkolilehed sama head - ma söön neid toorelt ja panen suppidesse ja ühepajatoitudesse. ja kõik ülejäägid hakin, aurutan imekergelt ja panen sügavkülma. talvel imehea supi sisse panna.

Tsiil said...

See kuumus ei sobinud isegi mitte basiilikule, kasvama hakkas alles siis, kui kurgi katuseks panin. Oeh ja minu aias moodustab kaunis kukehari üisikuid, no mida...
Nüüd on inimlik temperatuur tagasi.

See kollane kera on imearmas ja varajane kollane ka.