Thursday 8 July 2010

7.juuli pildis

Meie lemmiktegevus viimastel päevadel - veejalgpall: Ja nüüd kui järgmiseks nädalaks lubab veel ametlikult üle 32 soojapügala - siis me vist ööbime kah seal :))
Aga aias roosid puhkevad üksteise järel. Ja see lõhn.... - eriti mõnus on õhtuti rõdul istuda. Eilne padukas ja need mõned raheterad natuke ikka rikkusid õisi kah. Aga mõne pildi ikka klõpsasin:














Aga meil siin õitseb ikke teisi kah peale rooside :)
Köögikata kellukad tunnevad ennast siin suurepäraselt:
See sõrmkübar leidis ise tee minu aeda. Tea, kas linnud tõid seemne või tuulega lendas kuskilt naabrite juurest - aga igastahes hästi armas värvikombinatsioon mu meelest.
See hiigel eremurus on õitsemise lõpetanud. Viimaste päevade kuumad ilmad tegid rutu lõpu. Aga nüüd õitsevad sellised madalad eremurused:

Ja astilbed alustavad:

Nii võib juhtuda, kui kolid sibullilled teise kohta ja istutad nelgid asemele - aga peris armas segapundar kukkus tahtmatult välja:
Mõni lauk ikka kah:

Ja kasvuhoones paisuvad arbuusid. Nüüd lõpuks on hakanud ka emasõisi tulema. Alguses olid ainult isasõied - tahtsin juba käega lüüa ja need taimed välja kiskuda. Hea oli, et palav on ja ma ei viitsinud kasvuhoones laamendama hakata - nüüd tuleb emasõisi ikka korralikult. Igat hommikut alustangi nende tupsutamisega. Esimene arbuus on juba selliseks pallikeseks paisunud. Teised tulevad riburadapidi järele. Nüüd peaks neile midagi alla panema, et nad mullaga kokkupuutes poleks. Järgmine aasta üritan neid Kadaka moodi nööriga üles tõmmata.
Ja sellel aastal vist veiniteost pääsu pole. See on ainult üks taim selline - aga mul on 2 samasugust ja vanemat ja suuremat taime veel. Peab hakkama netist veinitegemist õppima - pole kunagi teinud.
Ja nüüd palun tuvastamisabi. Mul on selline tunne, et see taimeke on pärit Muhediku juurest. Ja kas ma arvan õieti, et ta on see kuningakepp? See, mis pidavat üsna pretensioonikas olema? Täpsemat nime ei mäleta, aga sellist juttu nagu mäletaks:)) Kevadel oleks äärepealt ta umbrohu pähe välja kiskunud.

6 comments:

Mariihen said...

Minu suur unistus on rajada aeda kohake roosidele. Vaimusilmas nägin roosipeenraid suhteliselt kõrges maakividest müüritisega peenras. Ja nüüd Sinu pilte vaadates saingi mehele näidata, et vot millestki sellisest just unistangi. Aitäh Sulle selle ilusa pildi eest!

Su roosipiltidel ei ole nimesid. Palun ütle, mis on kaheksandal roosipildil selle lihtõielise roosi nimi!

isehakanud lillekasvataja said...

Lahe sõrmkübar!

deia said...

Kui suuremaks klõpsata pilti, siis on nimi kah näha - ma kirjutasin pildi peale. Kuigi jah, oleks pidanud natuke silmatorkavamat värvi valima. aga suureks klõpsates on näha küll.
8. pildil on Sweet Rosea - aga ta ei ole lihtõieline - ta ikkagi selline pooltäidisõis.

Eve Piibeleht said...

Kui ma oma aeda rajama hakkasin, siis ei arvanud ma algul neist liht- ja pooltäidisõielistest midagi. Nüüd hakkavad nad mulle enam ja enam meeldima, ei riku neid tuul ega vihm.
Aga see eremurus, neid vist ongi mitmes eri kõrguses. Sinu hiidu vaadates mõtlesin, et minu omadel on midagi viga, aga nad vist peavadki sellised põlvekõrgused olema.

MUHEDIK said...

Ilusad roosid ja väga ilusti koostatud roosipeenar!
Me istutasime ka just lõhna pärast terrassi juurde roosid:D, kibuvitsad!
See viimane on jah kuningakepp, täpsemalt varretu (Oenothera acaulis), ta polegi nii kapriisne,vajab vaid veidi kive juurekaela ümber. Aga ta on veidi eriline seetõttu, et õied puhkevad tal hilisõhtul- justkui mingi öökuninganna ja tal peaks lubama end veidi külvata. Pole küll monokarpne, aga mulle tundub, et on lühiealine. Kevadel on ta tõesti väga umbrohu moodi ja ongi suur oht tast rohimisel lahti saada.

elfriide tramm said...

Nondaks, seda sweet roseat on mul vaja.

ja lisaks sellele, et netis veinitegemise õpetusi palju, on ka aianduspoodides veinitegemise komplektid müügil koos üksikasjaliku õpetusega. mul kolleeg selle abil mitu laari veini õnnestunult teinud. kui on huvi, siis ma võin uurida, kust poest ta need komplektid ostnud on.