Monday 19 July 2010

19.juuli: roosid, liiliad ja muud tegelased

Lõpuks ometi on see kuumalaine järgi andnud! Nüüd saab jälle elada ja suvest mõnu tunda. Terve eilse päeva sadas. Vahelduvalt. Paar korda kallas nagu ämbrist ja siis nende vahepeal oli selline mõnus vaikne vihmake. Kõik on kenasti kastetud, vahepeal kolletuma hakkav muru on jälle roheline ja öö jooksul viskas ennast kohe põlvekõrguseks:) Niiduk vaja välja otsida. Kõik taimed mõnulevad - eriti loomulikult umbrohud. Kuigi nädal aega tagasi sai aiale tiir peale tehtud - siis kas on minu rohimisoskustega midagi viga või olen juba vanaks jäänud ja pimedaks, et silm enam ei seleta või on lihtsalt mingi muu põhjus - aga igastahes seda umbrohtu on jälle nii palju, nagu poleks kevadest saadik keegi neid välja rookinud. See padukas tegi natuke pahandust kah - osad roosid on pikali - peab hakkama neile mingeid tugesid tegema ja pihlenelas Sem ja puishortensia põõsad on vormisvälja vajutanud - neilegi mingid toed mõtlema.
Aga enne seda suurt vihma jõudsin ikka pilte kah klõpsata .
Mõned roosid veel:

Kui keegi tahab endale täiesti lollikindlat roosi, siis minu soovitus on alati SexyRexy. Ei korja ta haiguseid külge, ei vaja ta toestamist. Õitseb alati rikkalikult - sellel pildil on ainult üks oks - aga neid on ikka rohkem:). Talveks saab, nagu teisedki, pool ämbrit mulda ja paar kuuseoksa:

Mõned pinnakatjad:


Samuti aastate jooksul üks tervemaid roose minu aias:







Kuigi eelmisel aastal jagasin liiliaid kõvasti laiali - siis tolku polnud sellest midagi - vohavad ikka samamoodi edasi:

Ja kusjuures jalutavad veel ise juurdegi. Aru ma ei saa kustkohast tema sinna tiigiäärsesse istutusalasse tuli - aga seal ta kasvab ja päris kena :)

Kui juba jutt juurdetulijatele läks, siis kasvuhoonest avastasin sellise liblika. Esimese hooga mõtlesin, et mis kahjur see nüüd on ja et kindlasti tahab ta arbuusile auku sisse närida. Siis netist tuhnides leidsin, et tegemist hoopis sirelisuruga ja kahjutu tegelane. Hästi kena liblikas - selline omapärane. Pidavat meil isegi üsna tavaline olema - aga mina näen sellist küll esimest korda:

Ja väravatagant leidsime penilaste äreva haukumise peale sellise tegelase, kes üritas aeda sisse tungida. Penide karjumine ja inimeste sammud panid ta kerasse tõmbuma ja kõrgesse rohtu turtsudes peituma. Penide pärast ei saanud teda aeda sisse lasta - need oleks vaesekesel elu põrguks teinud - kuigi mõte ühest nn kodusiilist meeldiks mulle väga:
Nüüd lubab küll uut kuumalainet, aga ma väga loodan, et seekordne on leebem kui eelmine. Tegelikult on ju fantastiline aasta olnud. Talv oli võimas ja nüüd suvi kah. Ja meiekandis on siin piisavalt vihma ka tulnud, nii et pole pidanud ennast voolikutega ära katkestama.

8 comments:

MUHEDIK said...

Tegelikult ennustatakse, et see uus kuumalaine tuleb veelgi hullem:(, aga on ka vastupidiseid arvamusi, et augusti keskel tuleb öökülm. Ja mu meelest ei ole see veg.periood küll väga fantastiline olnud, mõtle kui kaua oli kevadel külm, miski ei edenenud ega idanenud.
Roosid on Sul väga-väga ilusad. Selle roosa sexyvärgi pilti ma oma mehele küll näidata ei tohi:), aitab Pink Robustast küll. Aga mul kahjuks ei jäänud elama see viridiflora, äkki tulebki see roosa hoopis asemele muretseda:). Kui kõrge ta on?
Liiliaid kannavad aias laiali hiired. Ma olen kord kaevamise ajal nende lao avastanud. Sibulad olid korralikult külili tihedalt ritta säetud nagu hoolsa perenaise sahvris:). Ja ülesvõtmisega jäi ilmselt mulda hulgaliselt pisikesi sibulaid, kes nüüd on õitsemisküpseks saanud.
Ja varjusurmas olnud umbrohud muidugi laiutavad, niiske ja soe, mis viga elada, seemned tärkavad ka välgukiirusel.

Kadakas said...

See Sexy on tõesti vägev! Aga on sul ette tulnud mõnd sarnase õiega pinnakatjat, mis oleks lillakas või siis valge? Ma rooside koha pealt täitsa võhik ja kollektsioneerima ka ei kavatse hakata, aga mõned pinnakatjad on plaanis paekivimüüripealsele peenrale juurde panna, kui veel natuke üle müüri ääre ripuks, oleks ideaalne.

isehakanud lillekasvataja said...

Imeline sexyrexy! Seksivärk! On ilus küll!

Köögikata said...

Ilus neh. Avastasin Su liiliapildilt ühe minu uustulnuka ka. Mõtlesingi, kust ma selle sain. :oD See valge tumeda südamikuga.

Mariihen said...

Kadakale: Pinnakatjate rooside asjus võiksid uurida Rosmakori kodulehte (asuvad nad Kõue vallas Kirivalla külas). Mina ostsin roosipäevade ajal sealt heleroosa, tumedama roosa, punase ja valge pinnakatteroosi.

Nodsu said...

Istusin mina eile ämma-äia aias ja vaatasin, et oh mis vägev roos kõikide teiste seas, õitseb rikkalikult, on ilusad tugevad õied ja kestab kaua ja et tahaks endale ka sellist - selgus, et see oli SexyRexy :). Ilmselt üks päev leiab ka tema oma tee minu aeda. Sinu oma on ikka eriti uhke ja kaunis!

deia said...

Muhedik - jah kevad oli küll pikk, külm ja vinduv, aga samas, minu meelest korvab see lumerohke ja ilus talv ning soe ja ilus suvi selle kuhjaga. Jah, talvel oli külm ja palju lund; jah nüüd suvel oli kuum ja palju päikest - aga ikkagi minu meelest 1000 x etem, kui sitt suusailm aastaläbi. Kuigi ma kuuma absoluutselt ei kannata, olen ma ikkagi suvega rahul. :)))
SexyRexy on minu aias umbes 70 cm kõrge. Ja viridiflora pole ka mul elumärke näidanud. Ma tõstsin ta potti - aga samas tal veel oksad rohelised, nii et täitsa ära surnud ta ka veel pole - ma pole lootust veel kaotanud:))
Kadakas - roosadest soovitaks sulle Fairyt - sama lollikindel kui SexyRexigi ja valgetest on mul väga head kogemused Aspiriniga - samuti selliste nõtkete okstega, et hakkaks üle müüri alla voogama. Lillakaid ei teagi, et pinnakatjaid oleks. Pinnakatjatest veel minu suur lemmik on Tommelise - aga too on punane. Ja nüüd sellel aastal ostetud Sweet Pretty - õrnroosa - aga tema kohta ei oska veel midagi öelda, ta nii uus tegelane alles. Selline tume lillakas punane natuke kõrgem, aga samuti nõtkete okstega; väiksema õiega on Verdun. Seda aga ma pole kuskil müügis kohanud, ise sain ta Joosti käest ja nägin teda müügil selle tädikese juures, keda Lillekasvataja siin mõni aeg tagasi reklaamis. Kui ta mul täisõites on, teen pilti ja panen blogisse üles. Tal veel selline hästi huvitav õiekuju - meenutab tillukest pojengiõit mulle.

Eve Piibeleht said...

Roosid on ikka ülekõige :). . Aga ka Sinu käest saadud liiliad hakkasid õitsema.