Tuesday 20 July 2010

20 juuli - aina huvitavamaks läheb

Täna jälle kuum ja palav. Läbi häda sain ikka rohu ja umbrohuhunnikud kokku koristatud. Ja mõned ammu harja nõudvad nurgad kah puhtaks roogitud. Ja vot ühest siukesest unustatud nurgast, lehehunniku alt ilmus välja selline tegelane:


No olen mina oma elus igatsorti tõukusid ja ussikesi näinud - aga sellist ilmutist nägin ma küll esimest korda. Tõuk ja silmadega ja nii suur. Kuigi lähemalt uurides ei olnud tegu muidugi silmadega, vaid lihtsalt laikudega - ja see, mida ma arvasin olevat pea, oli hoopis sabapool ja pea asus hoopis teises otsas koos suuga :))). Aga alguses ehmatas ikka ära küll :D
Aga öelge mulle nüüd hääd inimesed, et mis liblikas sellest siis nüüd tulema peaks. Ise arvan, et ta mingi suruline Sphingidae vist on. Igastahes sai ta 3-liitrisesse purki topitud, aukudega kaan peale - ja vaatame, mis edasi juhtuma hakkab. Röövliplika on põnevust täis :D

6 comments:

Mariihen said...

See võib olla silmiksuru. Liblikal on tiibade peal samasugused "petusilmad".

isehakanud lillekasvataja said...

Oooo, imeline moondamise trikk! See on nii vahva, see liblika moonde vaatamine.

MUHEDIK said...

Ma ka algul vaatasin, et pea nagu mingil röövkalal:), säärane võib lausa hirmu peale ajada. Tead, Maaülikoolis on nii kenad inimesed, Sa võiksid sinna meili saata koos pildiga, saad täpselt teada, kellega tegu. Ma võin selle aadressi Sulle välja otsida.

Köögikata said...

Ükspäev just googeldasin surusid, nägin sellist ka, aga nüüd enam ei leia. Vahvad pontšakad on nad.

deia said...

Mare - silmiksuru Smerinthus ocellatus ta ikka vist ei ole. Tema röövikud on helerohelised - aga see ju mustjaspruun.

Aga ma leidsin netist ühe artikli, kus olid Eesti Lepidopteroloogide Seltsi 2 meiliaadressi ja kirjutasin sinna - vaatame, mis nad vastavad.

Muhedik, kui viitsid otsida, siis oleks kena küll. Mind ennast küll huvitab, et mis elukas see selline siis on. Ausalt, ma näes säherdust esimest korda :)
Loodame,et see elukas ikka seal purgis vastu peab - panin talle kompostimulda ja lehti ka. Aga ega ma ju ei tea, mis lehtedest ta toitub. Peidus oli ta igastahes kuivanud lehtede all.

deia said...

Leidsin ise - tundub olevat suur-punasuru Deilephila elpenor

Wikipedia: Suur-punasurusid võib kohata hämaruses sireli, kuslapuu, tõrvalille ja petuunia õitel. Niisugusi taimi kasvatatakse sageli aedades, nii et suur-punasuru võib kohata isegi linnades.

Röövik toitub peamiselt põdrakanepil, madaratel, soovõhal ja fuksial.


Kui nüüd hästi mõelda - oligi ta Browni kuslapuu all - ja madaraid on meil aia ümbruses metsa all palju