Wednesday 30 June 2010

30.juuni

Suvi on lõpuks kätte jõudnud. Roosid järjest alustavad - arvan, et järgmine nädal on on enamus lahti. Ja seda lõhna ei jõua ära oodata kohe. Prügikastiroos juba praegu lõhnab nii tugevalt, et seda on tunda isegi teisepoole maja. Ja neid puhkevaid pungi on ikka tohutult. Ma küll igal aastal kevadel lõikan roose ikka väga tugevalt tagasi, aga tänavuse kevade põhjal võib öelda, et võib veelgi rohkem lõigata. See on mulle aastatega küll selgeks saanud, et mida rohkem roose kevadel lõikad, seda ilusamad ja seda rohkem õisi suvel on. Aga jah, nii tagasi kui tänavu pole ma neid veel lõikunud.

Täna sai terve päev koos röövliplikaga lihtsalt kaelast saadik basseinis istutud. Õues oli kuum, toas oli palav ja see oli kõikse normaalsem koht. Mõnus! Sellise palavusega ei teki süümekaid ka, et mingid umbrohud kuskil kasvavad ja natuke maad vajaks kaevamist. Kes see ikka hull on, et ennast selle kuumaga tapma hakkab :) Palju mõnusam on lihtsalt olla ja veest ja suvest ja päikesest rõõmu tunda. Sest mõne kuu pärast on kõik juba hall ja trööstitu jälle. Prrr - ei mõtle sellele praegu.

Aga õhtuks sai looderdamisest villand, siis sai ikka mõned umbrohud ka välja tõmmatud. Aga ega seda kaua teha saanud, sest siukest sääseparve, nagu täna mu ümber tantsis, pole ma siin veel ennem kohanud. Nüüd istungi ja kratsin siin, nagu mingi sügelisehaige. Keegi kurramus on mu teepuuõli pudeli kah pätsu pannud. See on ainuke, mis minul sääsehammustustest tulenevat sügelemist ära võtab. Huvitav on ainult see, et see nädal, mis Soomes sai oldud, ei kohanud ma seal mitte ühtegi sääske. Kuigi eelnevatel kordadel on seal ikka ka hullumaja olnud. Huvitav, kas soomlased on mingi üldise sääsetõrjevahendi leiutanud ve :))

Selle lumerohke talve tulemused juba käes - hoolimata sellest, et kevadel sai korralikult profülaktikat tehtud, avastasin täna, et esimesed tahmlaiksusega lehed roosidel juba olemas. Jahukastet veel ei leidnud. Varakult küll sellel aastal - tavaliselt tahmlaiksus ikka juuli lõpust hakkab kimbutama. Mis siis ikka - hommikul läheb pritsimiseks ja nakatunud lehtede põletamiseks. Kellel veel roose on - kontrollige üle!

1 comment:

isehakanud lillekasvataja said...

Soome sääsed kolisid Eestisse
Mul roosidega tip-top aga mul on ainult 6 sorti kah + 4 kibuvitsa. Ainus nuhtlus oligi see mardikas, mairoosi õied lätsutas kõik ära.