Sunday 11 April 2010

11.aprill pildis

Täna sai siis kasvuhoone ette võetud. Klaasikillud kõik kokku korjatud - neid tuli ikka päris palju. Sodi välja veetud - seda oli ka palju(huvitav kust see sinna sai?) ja viinamarjad koomale tõmmatud, et need klaasivahetajatele ette ei jääks.
Ja rohkem ma ei teinudki. Natuke riisusin siit ja sealt. Aga muidu lihtsalt laisklesin ja mõnulesin kevadpäikese käes:D. Peab siis kogu aeg tööd tegema? Mul see talvine laiskuseuss ikka veel sees.
Lumi on nüüd peaaegu kadunud juba. Va see hang seal lumikellukeste koha peal. Aga kummaline selle kevade juures on see, et sellel aastal sulasid kõige ennem need kohad, mis teistel aastatel kõige viimasena on sulanud. Ja need mis tavaliselt esimestena sulad on - need puhta jääs alles. Mu roosipeenrad seal kasvuhoone kõrval täitsa jääs. Võtsin kuuseoksi vähemaks, aga lõikama veel ei hakanud rääkimata mulla laialiajamisest. Seda ei tee enne kui maa täitsa pehme on. 2 roosi - Judy Garland ja Barcarole vist ka loojakarja läinud - aga seda ei saa enne öelda, kui muldamise hunnikud laiali on aetud - siis paistab. Teistel pole häda midagi, kuigi tunduvalt rohkem tagasilõikust tavapärasest vajavad. Aga roosidele meeldibki kui nende kallal kääridega nakitsetakse - seda ilusamad nad suvel on.
Muid kahjusid praegu ei tuvastanudki - aga vara ka veel alles, osad alles hakkavad endast märku andma. Ma ikka väga loodan, et sügisel Savisaarelt tellitud punased võrkiirised ka ikka alles on.
Isegi Hakuro Nishiki tüvivorm on kenasti elus ja punnitab pungi. Aga ta mul ka kinniseotud oli.
Aga praegu õitsevad lumekupud:


valged ja roosad sinililled:

Eelmisel aastal kingitud lumeroosid:
valge õiega - see vist on must lumeroos? - alles ajab nuppu välja:

Sinised võrkiirised - sordinime ei tea, kunagi sai mingi pakike kuskilt ostetud ja maha pistetud - nüüd hakkavad lausa umbrohu mõõtmeid võtma:

Tükk aega mõistatisn, et mis kapsas see siis nüüd on, mitte ei mäletanud, et sellele kohale midagi kevadist on istutatud. Aga nüüd kui pilti üles laadisin tuli järsku meelde - see ju valge kerapriimula, mis mulle koos lumeroosidega möödunud aastal kingiti:


Aga nüüd targemad, palun veidi abi. Äädikapuu Tiger Eyes hallitab/seenetab ühe koha pealt. Muidu on puukene kenasti elus, okstel suured pungad - aga just tüve peal see hallitus. Nüüd tuultega on vähekene nagu tagasitõmbama hakanud. Mida siis sellele selga kallata? Kas topaas aitaks? Mul pole elus ükski puu hallitanud, ja ei oskagi kohe midagi arvata sellest. Ju ta jäi paksu lume all ummuksisse, mul tal kate ka peal oli. Ilma ei tahaks temast kuidagi jääda - ta ikke imeilus oma kirjute lehtedega.


5 comments:

Hiline said...

Sellised pisikesed laigud olen ma väikese švammi ja kaaliumpermanganaadilahuga maha pesnud.
Mina ka nautisin ilusat ilma, istusin suurema osa päevast ja korjasin vihmausse mullast välja :)))

Hiline said...
This comment has been removed by the author.
Köögikata said...

Mirjam, miks Sa neid välja korjasid?

Minu lumeroosid ei õitse kumbki. :o( See, mis sügisel õitsevana lume alla läks, on kuidagi lössis ja lääbakil ja teisel on ainult surnud vanad lehed peal uuest pungast pole veel jälgegi.

Kiku said...

Hee minu äädikapuu sõid jänesed täitsa ära, ma arvan, et sellest enam asja ei saa! Aga hallitusest vast saab jah pesemise teel lahti.

MUHEDIK said...

Ma pole mingi spetsialist, aga kõigepealt üritaksin aru saada, miks see puuke sellelt okste ühinemiskohalt hallitama läks.
Nii nagu Mirjam ütles, pese see koht kõigepealt küüslaugu-kaaliumpermanganaadi lahusega puhtaks ja vaata, mis seal all tegelikult on. Igal asjal on põhjus ja niisama lihtsalt puu hallitama ei lähe. Kas seal on kahjur või hoopis mingi tõsisem haiguskolle.
Igal juhul peab seal olema mingi traumaatiline kolle (kas kahjurid või haigus) herilased vms, vbl on tegemist hoopis tekkiva lõhega, nad kipuvad sellistele okste väljumiskohtadele tekkima, katsu teda hoolega puhastada ja siis kuivatada. Üks väga hea vahend on kaneelipulber (suhkruta muidugi):)
Kui aga on näha mingi mädanikukolle, tuleb see välja kraapida terve koeni ja siis ka kuivatada. Lisaks kaneelile on olemas ka päris head haavamäärded, kus sees igasugu vahendid haiguste leviku tõrjeks.
Kõige halvem variant on mingi vähk, siis tuleb see puu maha lõigata altpoolt kollet ja kasvatada talle uus latv.
Sa ju tead, et fungitsiidid reeglina ei aita enam kahjustust likvideerida, vaid selle levikut pidurdada. Neid kasutatakse ikka põhiliselt profülaktilise vahendina.