Saturday 2 May 2009

Tuvastamise abi vaja

Mul oleks nüüd natuke tuvastamisabi vaja. Üks kummaline umbrohi on mulle aeda tekkinud. Mitmes kohas lillepeenral ja murus kah paaris kohas. Oleks nagu varsakabi- aga nagu pole ka. Leht nagu oleks - õis jälle pole. Käisin isegi spetsiaalselt metsaall varsakabjaga võrdlemas - ikke erinevad on. Iseenesest ju kena umbrohi - siuke säravkollane. Kui ta väga invasiivne pole - siis ta ju võiks isegi seal peenra peal ju olla:


Siin siis murus:

Aga kui ta ikka igalepoole tükkima kavatseb hakata - siis tiriks ikka välja. Kui ainult teaks, mis tegelasega tegu on.
Samas võilill ju ka kena umbrohi - ilus kollane teine:
Aga ega mul aias ainult umbrohud praegu ei õitse. Tegin kiire kaamera-tiiru koolitööde vahepeal.
S.Savisaarelt saadud valge siberi koerahammas. Sordinime ei tea - kadus koos aiapäevikuga jäädavalt:Siin pistab nina välja lilla koerahammas - sordinimega juhtus sama, mis eelmisegagi

Minu igaastased kevadised lemmikud - lumivalged kevadmagun ´Multiplex`:

Lõhnav kannike - pidavat ka umbrohi olema - aga väga ilus ja lõhnav umbrohi mu meelest ja pole eriti hull teda ohjes hoida:
Ja muidugi erinevad tulbid:



Tulpide sordinimesid ei tea ja üles ka ei kirjuta - pole eriline tulbihull. Need mul siin aias vahelduvad. Osad kaovad ära ja siis istutan sügisel jälle juurde. Lihtsalt kevadisteks värvilaikudeks.
Ja möödunud kevadel tõin ka karukellad aeda - pidavat ka umbrohi olema - aga nuh mis teha, kui ma juba siuke umbrohufänn olen :DDD:

7 comments:

Aire Murd said...

See peaks kanakoole olema.

isehakanud lillekasvataja said...

Kanakoole jah. Ta hakkab murus selliseid mitte just väga suuri laigukesi moodustama. Mulle ta isiklikult meeldiks, mõni puhta muru fänn on temaga aga väga kimpus.

toompeale said...

lugesin Su metspipra pakkumist Thelale. oleksin ka väga huvitatud kui see tüliks pole :).

aga kanakoole mulle väga meeldib.
ma ei teadnudki ta nime varem.

deia said...

Ma ise ka kanakoolet kahtlustasin - ainult,et kust ta kurinahk mulle aeda sai? Ja sellistel veel hästi kuivadel kohtadel - ta peaks ikka märga tahtma ju. Aga ega minu murugi perfekt pole - roheline ala vist sobiks paremini - ei näe nagu mõtet seda viimast taga ajada ja kogu aega ainult perfektsele murule pühendada - ma täiesti rahul, sellega, mis mul on. Nii, et minu pärast võivad nad seal murus olla - kui nad ise ainult selles kuivas kohas ja niitmisele vastu peavad.

Toompeale - võin ikka rohkem neid kaevata sealt metsa alt - ainult kannatama pead järgmise ndl lõpuni - ma 3 päeva jälle lennus ja kui tagasi tulen, siis lähen labidaga metsa

MUHEDIK said...

Deia, minu kogemuse järgi karukellad küll umbrohi pole. Nad kasvavad mul hulga aastaid, aga isekülvi pole andnud.

deia said...

Nu näed - ja mind hoiatati, et külvavad sul varsti terve aia täis. :DD
Elame näeme - aga mulla nad hirmsasti meeldivad ja mul pole selle vstu midagi kui nad natuke isekülvi annavad. Sobimatutest kohtadest saab ju neid alati välja tõmmata

toompeale said...

minu karukellad ka ennast ise ei külva. puhmas läheb vaid tasapisi suuremaks ja uhkemaks.

aitäh, Deia, metspipra eest. see võib oodata ka juunikuise kokkusaamiseni.

aga mul on välja pakkuda üks araaliapuuke.