Thursday 17 July 2008

Maasikad

Maasikad. Mmm kui head. Endal mul 1 pisike õnnetu maasikapeenar, kus miskipärast maasikad ei idane ei mädane + Mirjamilt kevadel saadud kuumaasikad. Aga hea, et ka siin Põhja Eestis on olemas talusid, kes tegelevad maasikakasvatusega. Ühes sellises - Raja talus - olen ma juba mitmeaastane püsikunde. Saigi siis jälle koju tiritud 3 kasti maasikaid ja need toormoosiks tehtud. Maasikatoormoos on ainuke, mida meil talvel süüakse. Muud moosid ei lähe miskipärast loosi. Nüüd peale seda suurt maasikasöömist ja puhastamist ja nendega mässamist, on mul ka hetkeks selline tunne, et ühtegi maasikat ei taha enam näha. Aga ma tunnen ennast - homme tahan jälle :). Lapsed on ka kurguauguni maasikaid täis ja maru õnnelikud. Loomulikult nõuti ka maasikakooki ja vahukoort ja jäätist jne. Aga las pistavad - õnneks pole neil allergiat. Arvata võib, et mingi 5 kilo söödi lihtsalt niisama ära. Igastahes 2 päeva keelduvad nad muust söögist - anna ainult maasikaid erineval kujul. Huvitav millal neil isu täis saab? Tundub, et tuleb veel juurde minna tooma.

Aga meie igasuvine marjakoogiretsept on selline:
Põhi: 200 gr margariini;
1 dl suhkrut;
1 muna;
5 dl jahu;
1 tl vanillisuhkrut; näpuotske soola.
margariin ja suhkur hõõrutakse; lisatakse muna, jahu ja vormitakse ahjupannile põhi. see kupatus pannakse 15 min külma.

Peale panen siis marju ja valan kattega üle.




Kate: 3 muna; 1,5 dl suhkrut; 200 gr hapukoort; 1 tl vaniljesuhkrut.
Ja siis ahju.


Seekord tegin ainult maasikatega - minu meelest jäi veits liiga magus. Aga maruhea on kui panna ka hapumaid marju.

3 comments:

elfriide tramm said...

kas see raja talu müüb laiemale publikumile ka? otsin ka toormoosiks marju.

deia said...

ikka müüb. hommikul tuleb helistada ja uurida, kas korje toimub ja siis peale lõunat järgi minna. ta sulle üsna lähedal kah - Ääsmäel. Aga ma siia ei tahaks tel. nr riputada.

elfriide tramm said...

aitäh, juba leidsin. vaarikaid müüvad nad ka :)