Monday 21 March 2011

Kevad

Uskumatu - aga ta tuli siiski! Vahepeal oli küll selline tunne, et siia lumehangede vahele me jäämegi :). Aga selline tunne on mul vist igal aastal talve lõpus. Kuigi talv ei taha kuidagi taanduda ja muudkui sajab igatsugu sodi sealt taevast alla - aga päevad on juba pikad, õhk lõhnab iga päevaga järjest rohkem ja rohkem kevade järele. Mõned päevad tagasi kella kaheksa paiku õhtul vanalinnas jalutades oli seda kohe päris tugevalt tunda. Ja hommikuti tööle sõites on juba valge. Ja igatsugu linnuksed löövad kõrvulukustavat lärmi juba. Ma siuke kehv linnutundja - kõik siuksed pisikesed klassifitseeruvad mul varblasteks ja värvulisteks. Mõni olevat isegi juba lõokest kuulnud, mina sellel aastal veel mitte. Ka linavästrikke pole kohanud. Huvitav, kas see hulluke tuleb ka tänavu meid terroriseerima? Aed on jätkuvalt paksu lumevaiba all peidus ja igat hommikut ma alustan penilase tagaajamisega. Hanged ju nii kõrged, et tara lihtsalt pole - ja nii ta siis jalutab vabalt külavahel. Ta kohe oskab seda hetke märgata, millal mul tähelepanu hajub ja siis panebki ajama.  Aga nuhh - eks väike hommikune sörk tuleb ikka kasuks :D

Aga kevad algas meil nagu ikka suure sünnaga - röövliplika sai 7. Juba! Kui ta 20. märtsi hommikul oma silmad meie laulu peale lahti lõi - ütles: Aga nüüd on mu lapsepõlv läbi - ma pean kooli minema. Lapsesuu ei pidavat valetama jah :) Aga selle kooliminekuga saab üks peavalu olema vist küll. Meile kõige lähim kool asub naabervallas. Oma valla kool asub valla teises otsas ja bussiühendus puudub.  Sai küll siin elukohta paberil vahetatud, aga see ei garanteeri, et ta sinna naabervalla kooli nüüd sisse saab - vallalehes kirjutas, et ca 25 kohta jääb puudu.  Oleks siis, et katsetega saab sisse. Aga sellest aastast katseid enam pole - vastu võetakse ainult sissekirjutuse järgi ja rolli hakkab mängima, kes kui kaua vallas elanud on jne. Katsetega saaks ta raudselt sisse. Täitsa hullumaja - pane see laps kuhu tahad - jäta või koduõppele. Aga mis ma siin ikka kurdan - hoian pöidlad peos ja loodan kõigeparemat :D

Õues pole peale mustaks tõmbunud lumehunnikute midagi pildistada - aga toas seevastu õitsevad dendroobiumid " Anna Green" (vasakul) ja "Thailand Black"

Ka vääris - mägipalm Chamadorea elegans õitseb juba pikemat aega.  Keegi kunagi vist küsis, et mis oleks nö lollikindel toalill - mina soovitaks siis just vääris-mägipalmi. Ainuke mida ta ei talu, on päike - ülejäänu suhtes tundub ta mulle leppivat kõigega. Eriti meeldib talle, kui 1 x kuus teda dushi alla viiakse.








Muude kevadiste tegemistega olen natuke jänni jäänud. See nädal on kavas tomatid külvata. Ise arvan, et ei ole väga hiljaks jäänud veel. Aga kõiksepealt tuleks vist seemned poest ära tuua :D. Ongi põhjust minna endisesse Ceresesse, kus nüüd Juhani puukool ennast sisse seadnud.  Muidu üritan ikka igatsugu aianduskeskustest suure kaarega mööda käia - tervislikum rahakotile. Viimatine Horteses käik lõppes sellega, et kodus avastasin, et mingid begooniad on kuidagi kaasa roninud. Aga ma ju läksin kõigest kalatoitu ostma. Järgmine kord ostan kalatoitu loomapoest - missest et sinna on pikem maa sõita - tuleb odavam :DD

6 comments:

Hiline said...

Kevadepoole vist kisub jah - Sind ka juba näha ja kugeda :DDDDD
Palju õnne piigale ja piiga autoritele! Lapsepõlv saab läbi jah :) Kui meie noorim veebruaris seitsmeseks sai ja 7-se raketipadruniga ilutulestiku taeva poole lasime, läks viimane padrun natuke viltu, poiss küsis, et kuhu see nüüd põrutas ja kui öeldi, et koolimaja suunas (meil kool paarisaja m kaugusel), ohkas minu lemmik, et see siis tösi, et lapsepõlv läbi ja algavad tööaastad :DDD
Aga see on küll jama, et lapsel pole koolis kohta või puudub võimalus kooli sõita :(

Eve Piibeleht said...

Mis ma Sulle selle kalatoidu kohta ütlesin :D

lepatriinu said...

Käisin ka eile Horteses toalilledele ümbripotte hankimas. Kodus pakkisin ka ühe luuderohu kotist välja... See Hortes on vist mingi kahtlane koht, mingid lisandid pressivad ikka kaasa, on sul neid vaja või mitte :D

Hiline said...

Arvate, et Hortes süüdi? Mnajh, meil seda Hortest ei ole ja üleüldse ma pole ei tea mis ajast poodlemas käinud, aga... njah, on olemas Muhedik... :DDD
Me oleme lihtsalt sõltlased.
"Ja anna andeks meie nõrgale vaimule"

MUHEDIK said...

Oh, ma juba jõudsin ehmuda, et kas Sa oled kuskile lõunamaale kolinud, aga kui jutt jätkus hangedega, on asi korras, meil peale eilset lumesadu on jälle traktoritel hulgim tööd:)

Kõigepealt palju õnne Röövliplikale ja teistele asjaosalistele. Nüüd algabki tal ju elu kõige ilusam aeg.
Ja alles siin kiruti neid koolikatseid, tee sa siis seda inimeste tahtmist. Pöialt hoiame aga meiegi, et asjad lapsele soodsalt laheneksid.

Ja pole siin mingit palvetamist:DDD Kõik see, mis ette nähtud, peab õuele tulema. Ja nii need nutsakud end ise kotti ja aeda poetavadki:) Ma arvan, et ega see loomapood Sind ei aita, seal kõiksugusemad vesikasvud.....:D
Aga äkki tahad Sa ka vesiroose, Sul on mõtlemiseks aega 48 tundi.

Köögikata said...

Ilusad dendroobiumid! Min kuukingakesed on ka kevadiselt "käima läinud" ja varsti on peale nende kahe talvläbi õitsenu ehk veel mõnda õit näha. :o)
Ja muidugi palju õnne Röövliplikale ja vanematele!