Monday 28 March 2011

28.märts-kevadeigatsus

On juba 28. märts ja kalendri järgi kevad, aga õues on totaalne talv veel. Hetkel möllab aknataga üks tõsine lumetorm. Meeletu kevadeigatsus on kallal. Kui hilissügisel oli suur igatsus lume järele, siis nüüd on sellest valgest ollusest totaalselt kõrini. Tahan kevadet, sooja, tärkava looduse lõhna ja linnulaulu. Vahepeal oli juba päris lubav (isegi lõokest kuulsin) - ja siis keeras jälle ära. Ma isegi ootan juba linavästrikuid :D -missellest, et siis jälle terroriks lahti läheb :DDD
Viimastel päevadel on taevast alla sadanud ma ei teagi mida kõike + veel tugev tuul, mis puhub lausa kontideni välja. Aitab küll nüüd - paluks sooja :D
Täna külvasin tomatid ja portsu suvelilli. Arvasin, et olen hiljaks jäänud nende tomatitega, aga hea tuttav, kes Sagros töötab, lohutas mind, et nendel algab müügitaimede külv alles järgmine nädal. Nii, et polegi kõik veel kadunud :D
Igastahes sai mulda 8 sorti tomatiseemneid. Jeerum, kui need kõik ka üles tulevad, olen järgmise mure ees - mida ma nendega peale hakkan. 2 sorti on amplitomatid. Plaan on katsetada rõdul neid kasvatada. Näis mis välja tuleb. Hansaplandis avastasin mingid uued lahedad rõdukastid - sellised mis kinnitatakse piirde peale, mitte külge. Päris lahe võiks olla kui need ripptomateid täis istutada. Tomat peaks ka lõunapäikese ju kenasti ära kannatama. Katsetan sellel aastal täiesti uute sortidega - eelmine aasta katsetamiseks võetud Eesti sordid mulle igastahes ei meeldinud. Aga vbl oli viga ka selles möödunud aastases külmas ja vinduvas kevades, millele järgnes kohe superkuum suvi.
Esimest korda teen Muhediku soovituse järgi, et panin külvid vannituppa. Ainuke mure on see, kas see põrandaküte neid liiga ära ei küpseta seal? Igaksjuhuks panin saunalina alla, et see ehk hoiab seda kuuma natuke eemal.
Mulda sai ka erinevad astri seemned - eelmine sügis tundsin neist kõvasti puudust. Kevadel ei külinud ja osta ei raatsinud ja sügisel oli kohe kuidagi tühi tunne ilma astriteta.
4. sorti takeeteseid
Oma seemnekarpi revideerides, leidsin veel aegunud pruudisõle seemneid - 3 sorti - surasin need ka mulda - eks näis, kas tärkavad või mitte. Mõned madalad päevalilled sai ka topitud. Seemnekarbist leidsin ka Luualt korjatud humalapuu seemneid, mis olid sinna ununenud. Kahtlen kõvasti, kas nendest tuleb midagi, aga katsetada ju võib.
Oma järge jäid ootama kurk, arbuus, melon ja suvikõrvits. Millal neid oleks hea külvata? Kurgi külvan kohe otse kasvukohale. Arbuusi, meloni ja suvikõrvitsaga mõtlesin proovida neid turbapotte - pole neid kunagi kasutanud - aga siis jääb taimede häirimine ära. Või prooviks turbatablette? Suvikõrvits läheb seeaasta jälle tünnidesse. Tünne tahaks juurde saada - möödunud aastal sain ühes tünnis olevatel kurgitaimedelt rohkem saaki, kui kasvuhoones olevatelt taimedelt. Kavatsen seeaasta kogu selle kurgimajanduse tünnidesse viia, siis jääb arbuusidele ja melonitele rohkem ruumi. Eelmine aasta oldi arbuuside juures lausa järjekorras. Lubasin, et sellel aastal panen rohkem taimi maha - las lapsed söövad isu täis :D
Mind ikka ei tohi seemneleti juurde lasta. Thela juures ootavad mind Kadaka käest saadud imemaitsva meloni seemned. Aga poest ostsin katsetamiseks veel 2 sorti melonit.
Kui mees seda seemnemajandust nägi - küsis, et kas ta peab kasvuhoone kahekordseks äkki ehitama - muidu ma ei mahtuvat oma potimajandusega enam sinna ära :DD Tegelt mul on siuke mõte, et kuna mul kasvuhoone keskel on palju vaba pinda - kevadel on see käigus kastimajanduse all - aga suvel puhta tühi - siis tekkis mõte, et paneks osa taimi tsinkämbritesse kasvama. Kunagi ühes Kodu&aed ajakirja numbris olid pildid. Kui nendel seal kurgid ja tomatid kasvasid, siis miks mul ei võiks melonid kasvada?
Esimest aastat sai külvatud ka brokkolit - ajasite isu peale oma brokkoliidudega :DD Aga nüüd mul küsimus, kas edasi käitun nendega nagu tavaliste kapsataimedegagi? Et pikeerin ja siis taimed kasvukohale. Või külvatakse nad kohe kasvukohale ja varajast külvi tehakse ainult salatisse pandavate idude pärast?

3 comments:

isehakanud lillekasvataja said...

Mina istutasin basiiliku suurtesse pottidesse ja olid mul kasvuhoones tühjadel kohtadel. Väga mugav oli nii. Ja tünnimajandust tahan ka proovida kindlasti!

Hiline said...

Brokkolil kasvata ikka taimed ette, ta natuke pikemaajalisem kui meie suvi. Mul viimasel ajal tänu tigudehordidele pole mitmeid aastaid peenrasse jõudnudki :S
Aga ilm on juba pikemat aega hirmus sant, mitmendat päeva vuravad usinasti teehöövlid lume lükkamisega, kuigi eriti peale suurt lumetuisku pole juurde tulnud, aga ju siis põldudelt veel tuulel teedele kuhjata. Käisin laupäeva õhtul just peale teehööveldamist sõbrannal külas, pühapäeva lõuna ajal helistati, et tulge oma neljajalgsega, nad läksid oma väikse põkaga naabri autot välja tõmbama ja jäid hange.

MUHEDIK said...

Meil on tänane ilm veel eriti vastik, lisaks sajule ja pinnatuisule on nii pime, et tuled peavad põlema.
Ka mu mehel on vist kevadeigatsus peal, üleeile suure tuisu ajal läks õue, et kaevab kasvuhoones mulla segi, aga oli natukese aja pärast tagasi kui keravälk. Mul on veel veidi tubaseid tegemisi, kannatan selle talveilma veel ära.

Ma ei külva ka suvikõrvitsat ette, vaid panen seemne kohe tünnidesse ja kui on jahedam seon neile valged katteloori rätikud pähe, päris atraktiivse mulje jätavad:) Seemneid külin veidi rohkem, nirumad taimed ja hilisemad tärkajad näpistan ära.
Kõrvitsale lastevannist ei jätku, ilmselt tahavad juured ronida sügavamale ja laiemale. Ma sain küll neist seemneist, mis Lillekasvataja saatis, mõned viljad, aga neid oleks võinud rohkem olla, täidetuna ja ahjust võetuna olid nad superkraam:)
Kõik kapsad kasvatan ette.

Ka meil oleks vist vaja sellele kasvuhoonele taimede hulga pärast teine juurde monteerida, iseasi, kes pärast kogu selle kraami ära sööb. Aga vahekäigud on meil küll igasugu nõusid täis.

Kui mu taimed on põrandaküttel tärganud, siis paari päeva pärast võtan nad sealt ära, juba seepärast, et põrandal ei saa nad piisavalt valgust, siis võtan ära ka külvikarpidel oleva säilituskile.