Saturday 19 February 2011

väike abipalve

Kui juba jutt akvaariumile läks, mõtlesin, et hõikan ka siin oma blogis maha - ehk juhuslikult satub siia mõni lahke akvaariumiomanik. Nu et nagu küsija suu pihta ei lööda :D. Või äkitselt on kellelgi akvaariumiomanikust tuttav, kes raatsiks mõne oksakese anda/müüa. Panen allapoole pildid ka nendest, mida tahaks - need kahjuks sellised taimed, mida meie akvapoodides eriti tihti ei kohta.
Nii nagu aias ja toas, nii ei saa ma ka akvaariumis ilma taimedeta. Kunsttaimed ei tule minu puhul kõne allagi. Pühapäeval on asi nii kaugel, et saab suuremasse akvaariumisse vee sisse lasta. Taimedega saan alguse teha vanast akvast võetutega. Aga hirrrrmsasti tahaks juurde saada (pildid pärit netiavarustest):
1.Pogostemon stellatus:
2.Limnophila sessiliflora:



3. Crinum calamistratum:


4. Cladophora aegagropila:
5. Rotala macrandra:
6. Rotala rotundifolia:

Aga muidu on külm - jube külm. Selline tunne, et see külm vist ei lähegi kontidest välja. Kuigi kraadiklaas näitab toas 22 kraadi, tunnen, kuidas seinad õhkavad külma. Aga samas on ilus. Õhtul töölt koju sõites, oli kuu metsa kohal nagu üks hiiglasuur pannkook.
Juba mitmendat õhtut passin virmalisi, mida lubati - aga nu mina neid küll ei näe - tea kas Tallinnale liiga lähedal - ja linnavalgus segab? Kas keegi on näinud virmalisi tänavu?

4 comments:

Hiline said...

Seda Cladophorat esineb isegi meie veekogudes (vist järvekera?)
Esimest peaks küll olema paljudes akvaariumites, ta küll väga valiv vee suhtes, minu akvas oli ta igatahes Eusteralis stellata nime all.
Limnophila sessiliflora ka väga levinud, praegu müügil
http://www.okidoki.ee/item/551374/
mulle endale meeldib rohkem L.aromatica.
Teised minule tundmatud, aga küsi akvaristide foorumist.
Kui suur Su uus on? ja mida vanaga teed? isiklike kogemuste järgi (kui muidugi ruumi on) peakski olema kaks (mul oli 200 ja 60), pisem siis taimekasvatuseks ja kudemiseks, vahel sai ka vigaseid või haigeid kalu sinna kosuma tõstetud ning ka kõik uustulnukad, enne suurde panekut läbisid seal karantiiniperioodi.
Ma ka tahan akvaariumi, aga suure jaoks pole siin majas ruumi, aga väikest (alla 200) ka ei taha

MUHEDIK said...

Akvaarium oli meil ammu-ammu ja seepärast ei oska ma ka mingit nõu anda.
Seda järvekera üritasin ma õues veesilmas kasvatada, toodi kuskilt Kesk-Eesti veekogust, aga ta ei kohanenudki ja hukkus juba paari nädala pärast.
Kui Su soovitud taimi Eestis pole, äkki leiad neist firmadest, kes vesiroose pakuvad, seda aspekti ma kataloogides ei uurinud. Kui ma teen tellimuse, võin ju Sinu soovid ka lisada.
Vaatamata külmale on väljas tõeliselt ilus nagu muinasjutus. Lumi sätendab praegu öösel samamoodi kui päeval, jalutasin täna seda lumma imetledes mitu tundi:)
Joo ingveriteed, see soojendab.

deia said...

Vana jätan ikka ka alles. Mul üks feng shui huviline tuttav käskis panna akvaariumi maja rikkuse nurka. Eks ma ta siis sinna nurka tiringi :D
Vana on ca 70 l ja uus on nõksa alla 200 l. Aga nagu ma juba ütlesin, et see uus on nö vaheetapp. Sain ta ühe tuttava käest, kellel ta lihtsalt kasutuna koos kõige tehnikaga nurgas vedeles. Mis mulle meeldib, et ta on selline pikk ja kitsas - katab peaaegu pool seina ära.

Ma akvaristide foorumil ikka ka hoian silma peal, aga neid taimi pole seal pakutud.

Muhedik, ma lähipäevil süvenen nedesse sinu antud linkidesse. Anna, palun teada kui sa tellima hakkad, äkki ma ühinen ka su tellimusega :D. Saab saatekulud pooleks teha :D

elfriide tramm said...

oh issand, ma juba tükk aega mõtlen akvaariumi peale. on mul ka teda mitu korda olnud ja nüüd ei jäta see mõte mind juba mõnda aega jälle maha. jube kallid on nad ainult, muidu oleks vist juba ammu olemas.