Wednesday 16 February 2011

Äratus

Nu ega ma tegelikult eriti magada polegi saanud. Kuigi meeletu uni on kogu aeg ja tahaks nagu karu kuskile koopasse pugeda, käppa imeda ja kevadet oodata. Tegelikkuses raban tööd teha. Enamustel päevadel lahkun kodunt hommikul kella kuue paiku ja õhtul saabun seitsme paiku, teinekord veelgi hiljem. Siis olen omadega läbi nagu läti raha (mu vanaisa ikke kasutas sellist väljendit) ja ei jõua eriti enam midagi teha. Vahest ikke piilusin teiste blogijate tegemisi ka, aga mõte oli nii tühi, et kommenteerimiseks enam jõudu ei olnud :))
Mis mind siis üles äratas? Nu ikke päike, mis igapäevaga järjest kõrgemal käib. Paar päeva tagasi oli juba peris kevadine see olemine juba. Õhk lausa lõhnas kevade järgi ja igatsugu linnud siristasid. Aga eilne hommik tõi mind ikka maa peale tagasi:
Selle peale tuli kohe laulujorin :))):


Aga juba hakkavad igaltpoolt igatsugu taimekataloogid saabuma. Selle aasta alguse lubadus, et uusi taimi enam ei tule on juba murtud - esimene roositellimus läks juba teele. Ehh mind ja minu nõrka iseloomu :)):
White Roadrunner
Alissar, Princess of Pheonicia
Coeurs de Vendee
Escimo® ADR2006
Gartenspass

Aga avastasin, et väsimuse vastu aitab minule  kõikse paremini veemaailma jälgimine. Õhtuti kui väsimus oli nii suur, et isegi und enam ei tulnud, siis istusin pool tunnikest akva ees ja tundsin kohe kuidas, pea puhkas ja selline mõnus rahu tuli.


Igatahes praegune kast jääb mulle väikseks. Paar päeva tagasi tirisin koju poole suurema ja nüüd mees müttab õhtuti garaazis sellele alust teha. Tegevust tallegi, kurtis siin juba et kurramuse igav on :))). Aga ajutine lahendus on seegi. Unistan kastist, mis oleks terve seina pikkune. Mõtted juba liiguvad sinna poole, kavandi tasemel on see isegi juba paberile pandud. Maht saaks sellel olema ca 1000 l. Kui suvel õnnestub elutoas remondi tegemisega alustada, siis saab ka tulevase akvaariumi alus kohe kapitaalselt paika pandud. :))

Ehh, kukkusin siin unistama nüüd :))). Lähen ja naudin puhkepäeva edasi :)))

12 comments:

MUHEDIK said...

Tere tulemast tagasi!
Kas Sa ei tea, et väsimuse ja stressi ja igasugu muude hädade vastu aitavat kõige paremini vähemalt 5 minutit lobisemist, kasvõi kirjutades ja virtuaalselt:)
Loodan, et Sa nüüd end enam magama ei sea, panid juba muretsema.

Hiline said...

Ma ka vaatasin, et võrratu see Princess of Pheonicia, aga ta meil natuke külmaõrn ja Piitri kandis ei jäänud eelmisel kahel talvel ellu, kuigi 6 tsoon, nagu et peaks, olevat küllaltki haiguskindel.

Aga rõõm lugeda, et ikka elus ja pea igasugu plaane täis :DDD Aga kasuta ka neid päikesespektriga lampe, mul teist talve ja vägagi rahul.

MUHEDIK said...

Kui Sulle tellimused nii hästi mõjusid, siis vaata mu eelmist postitust, mul seal hulgem põnevaid linke reas, veemaailma omad kaasa arvatud:) Kui saad juba üüratu suure akvaariumi, asi siis üks järv kaevata on:)

Eve Piibeleht said...

Tere hommikust, vabandust, hilistalve! Mina küll alles magan ja lappan hoopis reisifirmade päikesepuhkuste pakkumisi. Kuigi tean juba ette, et mul hakkab seal igav...
A see on ju hea, et tööd on :D

isehakanud lillekasvataja said...

No tere hommikust! Rõõm!
Lahe akvaarium. Mina akvaariumist ei unista. Siis ei saa ju üldse kodunt välja. On nii ve? Ikka peab keegi kodus kalu valvama?

Köögikata said...

Tervitus, jah! Minagi tunnen, et see päike natuke kosutab, ehkki külm jälle halvab. Vahepeal oli juba täiesti selline tunne, et MITTE MIDAGI ENAM EI TAHA! Aga blogimine aitab natuke ka.

Tsiil said...

Akvaarium-sein on lahe idee! Oleme siin aeg-ajalt raamatukogus sellele mõelnud.
Kodunt lahkumiseks saab mingi kavala purupuistamise riistapuu välja mõelda?

Nii pikad päevad on koledad jah, tore, et sa tagasi oled :)

elfriide tramm said...

Kusjuures ma TÄNA mõtlesin, et peaks tegema oma blogisse postituse teemal "otsitakse Deiat" :D. telepaatia.

akvaariumi tahan minagi, kuid ei ole sinnamaani jõudnud. miski imepisike, vist 75 l kast mul kusagil korteri keldris vist isegi on veel alles... kuigi võiks ju sellegi üles panna ja korda teha! miks mitte.

ja ühest enda kogemusest (elu sundis peale, polnud valikut) võin öelda, et kalad elavad ka kuu aega ilma toiduta. ainult taimed on pärast ära söödud.

mirjam - millised lambid?

Hiline said...

Trumm, ma juba eelmisel aastal rääkisin neist päikesespektriga säästulampidest, kuna mul pakendit enam alles ei ole, siis ei oska firmat öelda. Sel talvel asendasin ka laes olevad luminofoorid nende full spectrum light torude (94%) vastu, odavad just polnud, aga rahul, kuidas nendega taimed kasvavad, ei tea, aga kududa-heegeldada silmad üldse ei väsi ja vaatamata, et ma pea 5 kuud pole praktiliselt (öösiti ainult koera pissitamine ja virmaliste vahtimine :DDD)õues käinud, ei ole mingit väsimust ega deprekat.

elfriide tramm said...

mirjam
rääkisid jah, aga ma ei saand ikkagi aru, mis asjandused need sellised on. kas ma saan õigesti aru, et "full spectrum" lamp? luminofoor?

deia
proovi teha 1 kuur D-vitamiini ja ka B-kompleksi. B-kohta ei ole nii oluline vahet teha, aga D peaks olema kindlasti õlilahuses tilgad (Apoviti oma on ntx väga hea).

Hiline said...

Jah, nad on luminofoorlambid, mitte hõõglambid.
Head artiklid nende kohta:
http://products.mercola.com/light-bulbs/

http://www.lrc.rpi.edu/programs/nlpip/lightinganswers/fullspectrum/abstract.asp

deia said...

oot Mirjam - kas need on siis nagu päevavalguslambid ve - siuksed pikad torud? Või leidub sellised päikesespektriga lampe ka nö tavaliste pirnide seas?

Mis akvasse puutub - siis tänapäeva tehnikaga on kõik võimalik. On olemas ka automaatsöötjad, mis ise välja timmitud koguse kindlal kellaajal akvasse puistavad. Saab ka ehitada sellises süsteemi, mis on maja vee ja kanalisatsioonivõrguga ühendatud. Seega ka veevahetuse saab automaatseks teha :D