Wednesday 31 March 2010

Täna hommikul oli mul selline ehmatus, et tudisesin ikka pool päeva takkajärgi. Nu mis tunne teil on, kui lööte hommikul unised silmad äratuskellahelina peale lahti ja teid jõllitab tikutopsisuurune must ja karvane monstrum. Vot just siuke elukas mulle voodi kohalt laest otsa vaatas. See röögatus, mis minust tuli - kostus kindlasti Õismäele välja, kui mitte kaugemalegi. Imestan, et naabrid politseid ei kutsunud - et koduvägivald või miskit sarnast. Ja hea, et mees infarkti ei saanud selle kisa peale :D
Terve elu olen jälestanud 2 asja - ämblikke ja madusid. Nu nüüd aastatega olen ämblikega isegi suht ära harjunud - igatahes ei jookse enam kabuhirmus minema - nu aga see isend võttis ikke värisema küll. Ja kui veel mõelda, et ta kindlasti patseeris seal toas ikka pikalt ringi ennem kui mu vaatevälja sattus ... prrrr. Pool päeva käisin nagu lollakas ringi ja vahtisin lagesid, et äkitselt on kuskil veel mõni. Ja kogu aeg oli tunne, nagu jõllitaksid 10 ämbliku silmad mulle kuklasse.
Igastahes seadsin ma mehe fakti ette - et kas mina või see elukas - ja ma olin tõsimeelselt valmis kiirkorras koti pakkima ja välja kolima ja mitte ennem naasma, kui õhk puhas on. Mees leidis, et odavam on ämmelgas välja kolida:D

Aga see ehmatus oli tegelikult vist päris hea - äratas mu sellest talvetardumusest üles. Igastahes tuli mulle tunne peale, et peaks vist külvama. Teiste blogidest muudkui loen, et kes külvab ja kes juba pikeerib.
Katsetasin siis esmakordselt ka selle kookose ära. Päris huvitav- kuda välja kukub. Küsimus suurele ringile - kas siis kui taimed tärkavad, oleks vaja kohe nõrka väetist andma hakata?
Suht rumal selle koha pealt, sest mulda kasutades, pole ma kunagi noori taimi väetanud.
Aga jah nüüd minulgi 4 sorti tomatit külitud ja arbuusid ja maasikad ja punased takeetesed ja miskit oli veel vist. Ainuke värk, et ma ei kujuta ette, mis siis saab kui nad kõik üles tulevad. Ma ennast juba tean, et kui pikeerimiseks läheb, siis ei raatsi ühtegi taimehakatist minema visata ja pikeerin kõik ikka ära. Ja siis olen kindlasti hädas, sest kuhu ma need taimed kõik panen? Ja jumal teab, millal kasvuhoonessegi sellel aastal saab - see ju pooltest klaasidest ilma ja puhta klaasipuru täis.

Siiagi on kohale jõudnud sookured. Kuldnokki kuulsin/nägin. Ja ma ei tea, kas see oli meelepete, aga minu meelest kuulsin ka lõokest. Ja loomulikult on kohal ka sõber linavästrik - tea kas valib juba akent millega võitlusse jälle asuda?

Kena kevade jätku kõigile!

6 comments:

Hiline said...

Mhm, mina siis pikeerin, külvan, tellin juurde, üks sats juba aknalauaaiandusest ära söödud (salat ja sibulapealsed) teist satsi siis hüpnotiseerin, et kasvaksid rutem ja võiksin ka juba hambad külge lüüa :)
Arbuusi vara külvata, kõige varajam aeg kuu enne kui saab alalisele kohale istutada, sest tal kurjavaimul komme oma juured otse laiali ajada ja sugugi ei meeldi kui midagi (potisein) sunnib neid kõveridi kasvama - jääb põdema ja enam tast korraliku saagikandjat ei saa.
Aga kookosele panen pikeerimise ajal pea poole kogusest aiakomposti juurde (mul sügisel paar ämbrit kuuri varutud) kui seda pole, siis kõlbab mingi toalillemuld (biolani oma näiteks) või ka aiamuld (seda siis oleks targem natuke kuumutada), seda siis selleks, et istutuse ajal oleks ka midagi juurte küljes, sest ainult kookosepuru tülib ära pudenema. Muidugi oleks tark tegu igale taimele ajalehest (kõlbab mitmekihiline kempsupaber ka) "pott" keerata, aga ega mina ka iga kord viitsi seda teha, oleneb viimase pikeerimise ajal mulla viskoosusest.
Pikeeritud taimi üldjuhul ei väeta, vahel siiski (taimedest saab aru, et kas on "näljas") panen kastmisvette vedelat põhiväetist, aga ka Fito+´i
http://seemnemaailm.ee/index.php?CID=141
seda siis kohe kindlasti nädalajagu enne istutust ja sama aja takka peale istutust.
Aga mina tänasest poetuurist stressis - otsisin rõdukastidele aluseid, lüttepuu last kallutati ju välipliidi ette ja üks kuramuse puupakk oli kukkunud mu taimekastidele peale, kõigil alusvannidel nüüd mõrad sees ja mis poes selgus - üks firma teeb rõdukaste, teine alusvanne ja nüüd on lõpetanud nende tootmise :(
Olen nüüd sunnitud ostma uued, mida toodetakse siis komplektis, aga need on 1m pikad, tiba sügavamad ja laiemad ja loomulikult täislastis ka raskemad!!! Sa sarviline! :(((

Hiline said...

Ja muidugi vannun ka ennast, et ei raatsi ikka veel uut klaverit osta, vana nii kulunud, et vähe sellest, et ühtegi tähte pole näha, kulunud on ka pimetrüki reljeefid.Nii et sorry kui mõned tähed valesti.

isehakanud lillekasvataja said...

Heh, mis teha kui Sul nii hea maja, et seal teisedki elada tahavad. Need suured ja mustad kipuvad meile ka elama. Jube!
Ja aknalaudadega sama lugu. Algul tore küll, paar lisapotikest aga varsti on jama käes. Ûks pikeerimine ja aknalauad on ummistatud.

Eve Piibeleht said...

Ämblikud pidid õnne tooma ja hommikused ämblikud häid uudiseid, nii et paanikaks pole põhjust :).
Mul ka plaanis pühade ajal kasvuhoonele plaatide tagasikleepimine, õnneks katki vist midagi pole, aga need poeklambrid ei pidanud plaate juba suvel paigal. Peab midagi karmimat kasutama, silikooni näiteks.

MUHEDIK said...

Hea, et ärkasid, ongi ilusad hommiku-uudised:)Ja meelepetteid Sul veel pole, lõokesed on tõepoolest kohal:)

Mul on ka tänavu kavas kasutada terrassikastides koiiri niiskuse hoidmiseks, segan selle istutusmullaga.

Aga, et ta on uus asi ja ei sisalda ju mitte midagi ja väetiste külvinormid on ju antud nende pinnaste jaoks, kus ikka mingeid toitaineid leidub,helistasin Haide sõpradele, et mis nemad arvavad. Nad ju aina külvidega tegelevadki.

Sain sellise soovituse, et see koiiri kogus, millest valmistad 20 l mulda, tuleks hästi läbi segada vee ja ühe tl täie osmokootsete ja väikese peotäie täisväetistega, mis sisaldab ka mikroelemente ja siis alles sinna külvata või istutada või segada selliselt ettevalmistatud kookos siis istutusmullaga.
Kui Hiline segab ta kompostiga, siis ju ka enne ja tagab taimedele kohe ka söögi:)

deia said...

Oh jahh - mul juba seemned külitud. Aga eks ma siis kastan nõrga väetiselahuga neid. See kookos jah nii uus asi, et endal ka huvitav katsetada ja eks siis kui pikeerimiseks läheb, siis segan mullaga. Aga tänud teile - nüüd ma jälle hulga targem kohe!

Hiline - arbuusikasvatusega mul ka kogemused täielikult puuduvad. Paar aastat tagasi üritasin, aga siis oli hirmus vihmane ja külm suvi, et ei tulnud miskit välja. Ja enamus õisi olid ka isasõied - nii et 5 taime peale sain kokku 2 arbuusi ja need ka polnud valmis.
Aga otsustasin seeaasta uuele katsele minna. Loodan nad maikuus juba kasvuhoonesse istutada, siis ehk ikka ei olnud liiga vara külvata