Saturday 4 February 2012

Külmataadi naljad

Täna pidin linna sõitma. Kuna külma tõttu on autod garaazi aetud ja minu auto oli nö tagumine, võtsin mehe auto. Nu ei viitsinud neid seal ümberpaigutama hakata. Diisli ja automaatkastiga. Kõik oli kena. Jõudsin kenasti Kadriorgu ja sealt edasi Lasnamäele ja siis hops - lihtsalt heast peast jäi seisma ja kogu moos. Ei kippu ega kõppu. Õnneks õnnestus ta tee äärde juhtida - sest keset teed ju seisma ei jäta ja automaatkastiga tirida ei tohi. Ja nii kui tal mootor seiskus läks rool kah lukku. Ja nii ma siis kükitasin seal keset Lasnamäge ja pold õrna aimu kah mis edasi teha. Need uued autod ju tavaliselt räägivad sulle, mis neil viga on ja enne ülesütlemist pistavad ikka piiksuma - aga see ei näidanud ühtki ohutulukest ega ohukirja oma kompuutril. Lihtsalt sai otsa ja kõik :D. Kukkusin siis helistama ja mees sai ka ikka head paremat mu käest kuulda, et kuidas ta oma kalli abikaasa mittesõidukorras liiklusvahendiga linna lubab. See siis irvitas vastu ja ütles et ju siis kütus külmas lihtsalt ära. Ja nii oligi. Lihtsalt kütus külmas poole sõidu pealt ära. Nu nuta või naera. Mina keset Lasnamäge - kanti mida ma absoluutselt ei tunne, autoga, millega ma mitte midagi peale ei osanud hakata. Telefoni aku sai kah tühjaks. Mütsi polnud, kindaid kah mitte - kurramuse külm oli. Tee või tuli autole alla - nu veokamehed ju oma veokeid talvel niimoodi üles sulatavad:D  Õnneks jõudsin enne telefoni otsasaamist enamvähem kirjeldada kus kandis ma umbes olen. Eks siis saadeti päästevägi appi. Edasine läheks vist igavaks, aga mingi kütuselisand ja eeter panid selle käula uuesti veerema ja koju ta transporditi. Kusjuures eetri leidmine laupäevasel päeval Tallinna linnas sellise külmaga oli tõsine probleem - kõik kohad olid tühjaks ostetud. :) Ja terve Tallinna linn oli täis erinevaid hädalisi- keda veeti nööri otsas, keda pandi juhtmetega käima, kes kössitas niisama õnnetult keset teed - nii et ma pold ainus :D. Igastahes mina sain niipalju targemaks, et alla 20 kraadi külma, eelista autot, mis liigub bensiiniga ja pole automaatkäigukastiga. Ja autos peab kindlasti olema soe tekk, paar kindaid, müts - JA TELEFON  TULEB ENNE KODUNT LAHKUMIST TÄIS LAADIDA :D
Hetkel - 28,8. Tea, kas tuleb täna öösi - 30 ära? :D

5 comments:

Mariihen said...

Kell on 22.43 ja meil siin Harjumaa teises otsas on juba -31,4. Meie diiselauto on seni tänu eelsoojendile käima läinud, aga kas ta ka esmaspäeva hommikul seda teeb, on kahtlane. Terve tänase päeva jooksul oli kõige soojemal hetkel mingi - 24,2.

MUHEDIK said...

Nomaitea, mu meelest peab sellise külmaga kogu aeg müts peas ja kindad käes olema. Ime, et Sa siis ära pole külmunud.
Meil hetkel - 29

isehakanud lillekasvataja said...

No ma ei tea, no ma küll riidlen praegu! Kõik aeg kisatakse sel teemal, kuidas külmade ajal kiirabi veab minema neid autojuhte alajahtumises, kes niimoodi teevad nagu Sina!!! Ja ikka leidub keegi, kes arvab, et ... mis Sul viga on?!?!? Kas Sulle ei meeldi Sinu varbad ja sõrmed?

No hea, et niigi läks ja Sa tervelt minema pääsesid!

deia said...

:)
Eks mulle kulub riidlemine ära jah. Aga ma pole elus mütsiinimene olnud - väga külmal ajal topin lihtsalt kapuutsi pähe. Ja eile ei olnud kavas üldse autost välja tulla. Et võtan garaazist sooja auto - sõidan paarist kohast läbi - ei pidanud üldse autost väljagi tulema ja kohe koju tagasi. Aga vot mis juhtus :D

elfriide tramm said...

talvisel ajal üldiselt peabki meie kliimas olema autos miskid soojad vatid. mul vedeleb magamiskott ntx + mõned lisakindad. ja kindlasti lumelabidas, taskulamp ja tikud!

a mis sa tahad öelda, et sa olid selle külmaga ilma mütsi ja kinnasteta või? nojah....