Wednesday 17 August 2011

Ausõna...

... mul on totaalselt kõrini igatsugu kurkidest-purkidest, tomatitest ja kapsastest. (kes see loll oli, kes neid kurgitaimi nii palju maha istutas?) Ja äädikapudel ajab lihtsalt vanduma :)

Õues kõik seisab. 20*3 on sellises staadiumis, et kõik on maha istutatud. Jäänud on vaid ajalehed ja killustik. Aga nüüd mässan siin nende purkidega - kui sellega ühelepoole saan, siis saab killustikku vedama hakata. Vahepeal peab vist ainult rohima, sest katte ootuses on umbrohi juba peadtõstnud - kuigi ma tegin aluse nii puhtaks kui sain. Ja vihma saame siin igapäev kord pangest, kord niisama sirtsutades. Muru asemel on heinamaa - muruniiduk vist seda enam ei võta, peab hakkama vikatit otsima. Ja õunauputus - jeerum ma ei teagi mitu kärutäit juba metsa olen vedanud- aga puud on ikka lookas. Septembris pidime naabritega kahepeale talgukorras mõlemate aedade õunad mahlaks laskma. Siis järgmine mure, et kuhu see mahl panna - pooleliitristesse purkidesse ei pane ju. Oijah - mine või korterisse elama - seal selliseid probleeme pole. :)

15 comments:

MUHEDIK said...

Ma saadan Sulle mägra appi, meil koristatakse igal öösel kõik puudealused nii puhtaks nagu ma ise ei viitsiks seda kunagi teha:D. Ülejäägid jaga korteriinimestele, saad päevas paar heategu tehtud.

Eks see umbrohi tärkab nüüd seemnest ja vast on päris hea, et enne katet saad veelkord rohida ja niiske pinna kobestada.

Nodsu said...

Meil kipub muruga sama mure olema, aga mis parata, ega ilma vastu ikka saa...
Eelmisel sügisel Hansaplant müüs 3-liitriseid purke, usun, et müüvad sel aastal ka. Ilmselt on neid müügikohti veel, äkki isegi Prismades olen näinud, kuid pole siiski päris kindel. Hooaeg ju ikkagi, peaks hea müügiartikkel olema! :)

Eve Piibeleht said...

Kõige parem diil on vahetada püsikuid ja tühje purke hoidiste vastu, mul selline diil eksämmaga :D. Ise pole ühtki asja sel aastal purgistanud, nagunii saadetakse liiga palju.
Aga see muru kasvab üle mõistuse kiiresti sellegipoolest.

Eve Piibeleht said...

ja siis ma hakkasin ette kujutama, mismoodi mäkra kassipuuris Tartust Talna transportida, et ta minu ja Deia aiad ära koristaks ja sain peaaegu naerukrambi...

MUHEDIK said...

:DDDDDD

isehakanud lillekasvataja said...

Augustikuu rõõmud! :D

Tea, et Sul on kaaskannataja. Täna tõin viimased kolmeliitrised välja ja oi jeerum, andke mulle üks ilus tomatiretsept!

Tsiil said...

Nii ma arvasingi, et noorembad end pliidi ees katkestavad :D Mul on vast teine moosivaba suvi. Sügavkülm võiks suurem olla. Minu ainuke sügisehullus on seened, neid ma soolan ja marineerin jne jne, aga vara veel.

Vähemasti on vihmast nii palju kasu, et enne katmist pinnas ei kuiva.

Külalismäger oleks vist nt muttide puhul ka hea:) Huvitav, kas teil on mutid nüüd uppunud?

Anu said...

Meie võitleme ka muruga, vahepeal oli juba lootusetu tunne aga täna sai niita, niita, niita, õige pisut veel jäänud. Aga muidugi paari päeva pärast on vaja otsast alustada.

Hiline said...

Mul veab, enamuse konserveerib noorperenaine, tegin ainult natuke segasalatit ja õunamoosi, mida siis veel tahaks teha. Ka juba purkide-kaante põud.
Jälle sajab

deia said...

Moosi ma ka ei keeda - kõik marjad purustan suhkruga ja siis sügavkülma. Aga jah - soolaseid hoidiseid ju sügavkülma ei pista. Neid siis kuumuta ja poputa.

Mäkra oleks vaja küll. Tegelt oleks siukest universaalelukat vaja, kes koristaks puude alt mahakukkunud õunad-pirnid; korjaks marjapõõsastelt marjad; püüaks kinni kõik mutid-vesirotid - hiired ja muud maaalused elukad. Ja siis kõige lõpuks ajaviiteks rohiks peenrad kah maltsast puhtaks :D
Huvitav - millal siukesi roboteid tegema hakatakse :D
Thela - minu ämmal on hetkel 5. noorus peal ja suur armastus - ei tal pole aega hoidiste vahetamisega tegeleda :D

mustkaaren said...

Kahjux pole mul mägrast (mäkra?), aga kopraid on ylearugi... kui nemad õunu sööxid...
Mul hakkab ka sygavkylm moosi täis saama. Aga inimene ei ela ainult supist und pudrust. Kui see suhkur ainult nii kullakallis polex...

Köögikata said...

Kas Sul on jälle kuldrenette ka üle? Ma korteriinimesena teeks heal meelel Sinu juurde tiiru, aga mind ei lasta õieti linnagi viimasel ajal...

elfriide tramm said...

õunauputus?

khmm... ma käin turult õunu ostmas :D. kahjuks pole mul suuuuri purke vastu pakkuda, mõne 1-liitrise ehk leiaks.

deia said...

Mu juurde võib õunu korjama tulla küll. Üks kuldrenetipuu on seeaasta õnneks tphi - teisel on ubinad kohe-kohe valmimas.

Aga ülejäänud puudelt oleks ma küll ülimalt tänulik, kui keegi aitaks õunad ära korjata. Kaua ma neid ikka sinna metsa alla kärutan.
Nii, et Köögikata ja Trumm - tee peaks teil ju selge olema :D

Aga kiirustage seltsimehed õunahuvilised, sest järgmine ndl vahetus toob naabrimees maalt suure õunapressi ja siis lähevad kõik ubinad mahlaks :D

Mart said...

Kui kellelgi tarvis õuntest mahla tegemise masinaid, siis neid saab päris odavalt rentida: ÕunadMahlaks.ee