Saturday 9 October 2010

8.oktoober

Nagu ka eelneval aastal, nii ei suutnud ma ka tänavu oma lubadust pidada ja andsin kiusatusele järele. Paar päeva tagasi jõudis siis see kiusatus Eesti Posti kaasabil minuni ja täna said siis kõik kenasti mulda.
Endale meeldejätmiseks panen siia koos pildid ka üles - hea koht kust vaadata. Pildid pärit S.Savisaare kataloogist, kust sibulad/mugulad ka tellitud said:
Adonis amurensis, amuuri adoonis:

Arum elongantum subsp. elongatnum (spont. Crimea, Bahtshisarai), piklik aarum Bahtšisaraist:
Arum rupicola var. virescensRSZ 87-04, kaljuaarumi rohekas teisend
Iridodictyum reticulatum `Natascha`, harilik võrkiiris `Natascha`:

Iridodictyum `Sheila Ann Germaney`, võrkiiris `Sheila Ann Germaney`:

Iridodictyum winogradowii, vinogradovi võrkiiris:

Ranunculus ficaria `Brazen Hussy`, kanakoole `Brazen Hussy`:

Veratrum viride, roheline upsujuur:

Crocus sieberi `Hubert Edelsten`, Sieberi krookus `Hubert Edelsten`:

Crocus speciosus `Oxonian`, kaunis krookus `Oxonian` (õitseb oktoobris):

Muscari comosum, tutt-kobarhüatsint:


Kuigi mul polnud tänavu aasta plaanis tulbisibulaid juurde osta, siis saabusid nad ise minu juurde. Septembris Tallinna rohevahetusel sain oma taimenutsakute vastu sellised kevadised ilutsejad ( pildid pärit netiavarustest):


`Uncle Tom`:

viridiflora `China Town`:

`Sensual Touch`:

`Orange Princess`:

viridiflora `Nightrider`:

`Ice Cream`:

viridiflora `Golden Artist`
Suured tänud lahkele jagajale!

Paar sorti ostsin ikka ise ka:
`Blumex`:

´Angelique`

Ja oi ma olin nende tulbisbulate mahapanekul hädas. Omad vitsad peksavad, nagu öeldakse. Ma olen üldiselt laisk tulbisbulate ülesvõtja. Nii nagu ma nad maha panen - nii nad sinna jäävad, kuni ära kaovad - või siis ongi aastaid ühe koha peal. Ei ole mul nendel silte juures, ega muid märke. Aga ega ma senini pole ka mingeid erilisi uhkeid tulpe omale aeda toonud kah. Lihtsalt igaltpoolt lõpumüükidelt haaratud sibulapakid, mille pildid tundusid huvitavad olevat. No ja vot siis täna olin hädas - igale poole kuhu aga labida sisse lõin, et sinna ju sobiks tulbid - vaatasid mulle kenasti juba vanad tulbisibulad vastu :D . Ja siis andsin endale lubaduse, et kevadel sildistan kõik ära, mis aga maast üles tulevad :D. Kõik ülejäänud sibullilled on ju sildistatud, või vähemalt mingi märk juures, et siin peab sibul olema - ja ma tean ka kes ja kus on. Aga jah tulbid on nagu vaeselapse osasse jäänud. Aga ma luban, et ma parandan ennast. Igastahes tänased uustulnukad said kõik kenasti nimesildi juurde :D. Loodan, et need kevadel ka alles on ikka.
Nüüd vaja veel 150 krookusesibulat muru sisse pikkida ja siis võib vist jalad seinale visata. Kui vähegi ilma kannatab, siis on pühapäeval plaanis veel viimast korda muru niita - aga kui ei jõua, pole ka hullu. Järgmisest nädalast lubas ju lörtsi sadama hakata :D

7 comments:

Eve Piibeleht said...

Need Savisaare asjad võtavad keelt limpsama küll, õnneks see kataloog minu kätte ei sattunud.
Tulpidega on ka mul täielik bardakk, ei tea sortidest eriti midagi. Täna ongi vaja bardakki suurendada ja Lillekasvataja sibulanutsak kuskile maasse torkida. Ja roosid mullata. Siis vist on ka kõik.

MUHEDIK said...

Ma sibulate ja muude püsikute vastu nüüd sügisel ise enam huvi ei tundnud, aga mõned ikka marssisid uksest sisse sh. veratrum viride, nüüd on mul kõik kolm upsujuure liiki, keda saab meil kasvatada.
Küll aga kammisin ise hoolega puude poolt ja sain igasugu põnevat värki. Nad küll jäävad kevadeni pottidesse, aga ikkagi... haigus on haigus:) Püsikud on küll kõik paigas ja neid polnud mitte vähe, tegemist oli kohe mitu päeva.

Niita on hädasti vaja, täna täitsa suveilm.

Eve Piibeleht said...

A mismoodi seda Savisaare kataloogi üldse tellida saab? Ma ei mõtle muidugi enam seda aastat.

Tii said...

http://www.hot.ee/sibullilled/
See on igal aastal samal aadressil

Köögikata said...

Mul ka kodus tulpidega sama jama. Aga ma isegi ei luba ennast parandada. Ei viitsi lihtsalt, tööl olen korralik ja sellest aitab. :oP

isehakanud lillekasvataja said...

Oooo, Uncle Tom on imeline! Nii laheda õiekujuga tulp.
Aga see upsujuur pidada ju väga haisev ja mürgine olema?

Tsiil said...

veel rohkem sibulaid! Mina olen kah veidi närb sibullille kasvataja. Daaliaid armastan väga, aga ei viitsi nendega enam mässata. Sügisel veel, aga kevadel pole kohta, kus neid ette kasvama panna.
Väga töökas oktoober paistab teistel olevat!