Wednesday 21 March 2012

Kevade algus

Eile siis tuli kevad. Saabus ta siia Tallinna kanti kena päikesepaistega. Kuigi oli tuuline, oli siiski mõnus.
Aias on lumehanged veel põlvini, aga maja seinte juurest juba muru paistab :) Ja mutimullahunnikud sulavad juba välja. Kuigi tänavu ei ole siis pilt nii kole, kui möödunud kevadel. Siis ma tahtsin üldse kõik kuupeale saata ja traktori kutsuda :)
Teiste rohenäppude piltidelt võib juba leida selleaastaseid lumi- ja märtsikellukesi ja lumeroose - minu juures on nendeni veel üks ndl aega aega vist - aga mine tea, kui nüüd järsku soojaks lööks, siis saaks ka kiiremini ( nu loota ja unistada ju võib, eks :)) Aga hetkel rõõmustan ma iga kadakaoksakesegi üle, mis lumehangest paistma hakkab.
Tegin siin ndl vahetusel väikest ülevaatust aias - möödunud kevadele sarnaseid hiirekahjustusi ei paista õnneks. Kõik puud põõsad ja roosid kenasti puutumata jäänud - tea kas sõid möödund talvel kõhu täis? Kõige suurema üllatuse aga valmistas mulle tüvele 1,6 m kõrgusele poogitud Hakuro Nishiki. Ta jäi mul sellel talvel pakasekangasse mähkimata - ja ta on elus! Suured pungad peal juba. Ütle veel, et meie oludes külmaõrn! Nädal aega -29,8 kannatas välja nagu niuhti - ja mina loll mähkisin teda siiamaani iga sügis nagu titte sisse. Ka amorfa on elus. Rohkem hellikuid puid põõsaid mul aias ei ole - äädikapuu Tiger Eyes - selle kohta veel vara öelda - ka tema talvitus mul esimest korda katteta - eks paistab. Ja püsikute kohta saab ka alles kuu-pooleteise pärast selgust. Sai ju sügisel mitmeidki õrnukesi prooviks aeda toodud.
Kevadine röövliplika sai juba 8. Uskumatu! Varsti enam ei saagi teda röövliplikaks kutsuda - hakkab juba tibi mõõtu välja andma :)

Ja täna hommikul nägin kuldnokka!

6 comments:

isehakanud lillekasvataja said...

Palju õnne tirtsule!
Tead, pehme talv oli vist. Mul on ka sellised taimed täitsa elus, mis muidu maani maha külmavad.

MUHEDIK said...

Palju õnne, ikka mammale ka:)

Tead, ma olen ammu täheldanud, et mida vähem neid hellikuid potsutad, seda kiiremini neil külmageenid tekivad. Esimestel kasvuaastatel olen ma neile ainult lund kuhjanud kui teda tõesti vähe kipub olema, aga juba paari aasta pärast lasen neil nii olla nagu teistelgi.
Eelmisel aastal tegingi oma palmiga vea, mõtle kus oli lumi ja mina katsin lisaks. Tänavu kindlasti kordan eksperimenti, aga siis juba omal moel.

Ilusat kevadet!

Milda said...

Õnne, õnne siitpoolt ka! Lume all puha sula ja igasuguseid lilli avastasin täna hommikul, kohe-kohe hakkavad õitsema:)

Külli said...

Hilinenud õnnesoovid Katarinale! :) Hipp hipp hurraa!

Minu tegemised said...

Palju palju õnne tagantjärgi Katarinale ka meie poolt :)

Tsiil said...

Nende esimeste jaoks jagubki rõõmu ja tähelepanu kuhjaga:) Soojalaine ilmselt viibib, tulemata ei jää. parem oleks kui aprilli lõpus, on sujuvam üleminek. Mingi hull nädal on ju alati olnud ja peale seda suuremat sorti jama :)