Sunday 19 October 2008

Maasikvaarikas Rubus illecebrosus

Sorteerisin siin oma pildikausta ja avastasin, et septembri keskel olen teinud maasikvaarikast Rubus illecebrosus pilte. Selle taime jõudmisest minu koduaeda, olen kevadistes postitustes kirjutanud. Kolmest taimest 2 kandsid sellel aastal.Marjad meenutavad tõesti hiigelsuurt vaarikat. Aga kas süüdi on selleaastane päikeseta ja vihmane suvi või maitsesin neid liiga vara - igastahes maitset pole neil ollagi. Isegi toored rohelised maasikad on magusamad. Nende kohta ei saa öelda, et nad ka hapud oleksid - lihtsalt täiesti maitsetud - nagu rohtu oleks söönud.
Aga samas põõsas ise on küll dekoratiivne- kujutan juba ette, kui nad suuremaks on kasvanud- kui ilus on põõsas oma valgete õitega või siis punaste suurte marjadega. Igatahes kaalun praegu nende toomist aianurgast kuskile nähtavamasse kohta. Kuigi pidid kangesti invasiivsed olema - siis selle vastu ka leiab rohtu. Ja paljud püsililledki on invasiivsed, aga ikka kasvatatakse




4 comments:

Hiline said...

Välimuselt küll väga isuäratav :)
Kas õuntega koos keeta ei saa?

Ise Hakanud Lillekasvataja said...

Mina tean seda taime ebamaasika nime all. Oot ma otsin oma paberitest veel inffi ta kohta. Kuskil oli miskit.
Aga minu mäletamist mööda ta ongi ikka ilutaim

MUHEDIK said...

Ilu-ja tarbetaime vahel on sageli raske vahet teha. Minu tänavune tähelepanek on ka selline, et paljudel viljadel polnud õiget maitset, eriti hiljem valminutel. Jahedus ja vihm ilmselt ei lasknud moodustada parajal määral suhkruid.
Ilus on see taim tõesti!

Anonymous said...

kui isehakanud taimekasvataja mõtleb seda va india ebamaasikat, siis see taim on pisike maadligi hoidev pinnakatja, maasikas vaarikas aga ikkagi põõsaste hulka loetav taim. Ebamaasika marjad tõesti kuigi maitsvad pole.