Friday 6 July 2007

6.juuli 2007

Ei saa mina ikka aianduskeskustes käies roosidest mööda minna, ilma et mõnda oma koju ei tariks. Seekordne Hansaplandis käik lõppes siis kahe uue asukaga minu roosipeenras.

Eden Rose. Nüüd ajakirjast Aed veel lugesin, et pidavat lausa auhinnatud sort olema


Ma ei ole kunagi jälginud seda, et mis sort on kuulus ja mis milliste auhindadega pärjatud. Roosid mul siin aias on kõik ostetud hetke- emotsioonide ajel. Et on hakanud meeldima - ja vot siis ma olen nagu nuhk, ennem ei jäta kui oma aias ta ka kasvab. Või siis on aiakeskuses silma jäänud ja lihtsalt õie ilu järgi ostetud. Paljud mu sõbrad teavad ka muidugi mu nõrkust ja muudkui tassivad mulle istikuid, eriti veel need, kellel oma aeda pole. Nemad tulevad alati mingi potike näpus, et näe see peaks sulle kindlasti meeldima. Varsti vist tuleb hakata naabritega läbirääkimisi pidama, et osa taimi nende aeda kolida, kuna mulle lihtsalt enam ei mahu.



Goldelse - tema siis teine uustulnuk Hansaplandist. Kuna vihma tibas, siis on õied veidi mullaseks saanud - aga selline huvitav määrdunud kollane.






Eelmine aasta Garden.eest tellitud Camille Pissarro on ka oma õie lahti teinud.



Väikeseõieline Mary - Joosti soovitatud









Verdun - huvitava õiega väikeseõieline roos. Õis meenutab mulle miniatuurset pojengi õit.
Aias on mõnus ja minu meelest huvitav. Iga päev on eelmisest erinev. Mõni taim, mis möödunud päeval oli veel täitsa pungas - on üleöö muutunud õitemereks. Ja ka vastupidi.

Sexy Rexy on oma õied lahti teinud





Shogun alustab õitsemist
















Las Vegas, mis eile oli veel täitsa pungas - on täna juba lahti.















Punane väikeseõieline pinnakatteroos. Üks neist kolmest, mis 2005/2006 a talve üle elas - kusjuures katmata veel. Eriti armas on ta kivide vahel ja kaugelt vaadates. Nime kahjuke ei tea, kuna müüdi mulle punase Fairy pähe.





Ei saa ikka mööda minna City of Belfastist - see roos lummab mind täiega.












Austriana täisõites ja nii vahetpidamata kuni külmadeni








Aspirin


Kuna lapsena vanemad mind piiluks kutsusid, ei saanud ma ju Piilut oma aeda istutamata jätta.




Siin on Niobe ja Valge Daam korraga õitsema hakanud. Aga kumb kumba võrestiku pealt välja tahab ajada?



Elulõng ja elupuu saavad omavahel hästi läbi.












Kevadel Sunwalkist tellitud päevaliilia Roswitha vastab täitsa tellitule. Loodan, et ka ülejäänud 10 uut päevaliiliat ikka need on, mis tellitud. Ühel naabrinaisel mitte kohe ei vea nende päevaliiliatega - ta juba 3 aastat tellib Moskvast erinevaid sorte - aga kui õitsema hakkavad on ikka kõik ühesugused roosad. Aga ta minusugune - mitte ei jäta jonni. Nüüd me koos ootame, et kas seeaasta tal õnnestus.




Punane liilia. Nimi on kahjuks kaduma läinud.
















Ruuge rohtlaliilia - pärineb S.Savisaarelt. Kahest sügisel mahapandud juurikast hakkas õitsema 1. Teine kasvatas ainult lehed. Aga ehk järgmisel aastal...






Keegi võiks öelda, mis selle lille nimi on. Mõned aastat tagasi külvasin ta üheaastase taimena - aga tuleb välja, et püsik, mis püsik














Sügisel tegin jasmiinile tugeva noorenduskuuri. Külamoorid hoidsid kahe käega pead kinni ja ütlesid, et latseke, mis sa nüüd tegid. Et jasmiin ei talu lõikamist - pidavat vihastama ja 3 aastat mitte õisi näitama. Tundub, et minu jasmiinile mõjus lõikus just positiivselt.

3 comments:

Naano said...

Tundub, et tundmatu lill on mõrsjalill (Gaillardia).
http://images.google.ee/images?q=gaillardia&ndsp=20&svnum=10&um=1&hl=et&lr=&start=0&sa=N

kaaren said...

Ei paku lille nime, ei julge. Jasmiin on taim, mida p8etaxe p2rast 6icemist nagu sirelit, forsyytiat &t. Roosid n2evad v6imsad v2lja. Ilus!

MariaJ said...

Täälläkin Jasmiini kukkii, mutta naapurin pihalla. Minulla sitä ei ole. Voi että, ovatko nämä kaikki sinun ruusujasi? Ihania!Luulen, että minullakin on Aspirin ruusu...kun vain tämä sataminen loppuisi.

Here is Jasmin blooming also, but not in my yard but in the neighbourhood. I dont have that bus at all. Oh no, are these all roses yours? They are beautiful! I think I have Aspirin too....just hope this raining will finish soon!